Næsthurtigst var Team Penske Porsche, de er nu ved at nærme sig diesel bilernes tider, desværre. Jeg ville hellere have den europæiske model, hvor LMP1 skiller sig ud fra LMP2 rent præstationsmæssigt, men sådan skal det åbenbart ikke være i USA.
BK motorsport er den enest GT1 bil der er med i testen, og det er bestemt ikke impornerende hvad de får ud af deres Aston Martin DBR9. Kun 2 sekunder hurtigere end den hurtugste GT2, må betegnes som 'ikke godkendt'.
Middags træning:
LMP1 - Equipe Peugeot Total - 1:44.305 - Peugeot 908
LMP2 - Team Penske Porsche - 1:45.022 - Porsche RS Spyder
LMP2 - Lowe's Fernandez Racing - 1:45.854 - Acura ARX-01B
LMP1 - Audi Sport North America - 1:45.914 - Audi AG R10 / TDI
LMP2 - Team Penske - 1:46.725 - Porsche RS Spyder
LMP2 - Dyson Racing - 1:46.738 - Porsche RS Spyder
LMP2 - Dyson Racing - 1:47.623 - Porsche RS Spyder
LMP2 - Andretti Green Racing - 1:47.680 - Acura ARX-01B
LMP2 - BK Motorsports - 1:50.765 - Lola B07 46
GT1 - BK Motorsports - 1:59.342 - Aston DBR9
GT2 - Tafel Racing - 2:01.641 - Ferrari 430 Berlinetta GT
GT2 - Risi Competizione - 2:01.868 - Ferrari 430 Berlinetta GT
GT2 - Panoz Team PTG - 2:03.909 - Panoz Esperante
GT2 - Corsa Motorsports - 2:06.475 - Ferrari 430 Berlinetta GT
Testen fortsatte først på eftermiddagen, og det var som at Peugeot endnu engang ville vise, at de kan køre rigtig stærkt på den ujævne Sebring bane.
Endnu engang kørte det franske team under 1:44, og Audi har valgt ikke at følge med i den voldsomme forcering. Man kan så gætte på om Audi ikke kan mere end det viste, eller om de bare ikke vil vise hvad de kan?
Penske var igen hurtigste LMP2 racer, heldigvis er LMP2 feltet meget tæt, og der er lagt op til en meget hård kamp imellem Acura og Porsche når der skal køres 12-timers løb på Sebring.
LMP1 - Equipe Peugeot Total - 1:43.771 - Peugeot 908
LMP1 - Audi Sport North America - 1:44.907- Audi AG R10 / TDI
LMP2 - Team Penske - 1:45.214 - Porsche RS Spyder
LMP2 - Lowe's Fernandez Racing - 1:45.818 - Acura ARX-01B
LMP2 - Team Penske - 1:45.835 - Porsche RS Spyder
LMP2 - Andretti Green Racing - 1:46.153 - Acura ARX-01B
LMP2 - Dyson Racing - 1:46.557 - Porsche RS Spyder
LMP2 - Dyson Racing - 1:46.846 - Porsche RS Spyder
LMP2 - Patron Highcroft Racing - 1:47.419 - Acura ARX-01B
LMP2 - BK Motorsports - 1:47.999 - Lola B07 46
GT2 - Risi Competizione - 2:01.690 - Ferrari 430 Berlinetta GT
GT2 - Tafel Racing - 2:01.956 - Ferrari 430 Berlinetta GT
GT2 - Panoz Team PTG - 2:02.979 - Panoz Esperante
GT2 - Corsa Motorsports - 2:07.799 - Ferrari 430 Berlinetta GT
Efter Testen er overstået ser top-3 i LMP1 således ud:
LMP1 - Team Peugeot-Total - Peugeot 908 HDi FAP - 1:42.801
LMP1 - Audi Sport Audi - R10 TDI - 1:43.639
LMP1 - Intersport Racing - Lola B06/10 AER - 1.48.242
Det er uhyggeligt hvis det her er et udtryg for styrkeforholdet i LMP1
Top-5 i LMP2:
LMP2 - Andretti Green Racing - Acura ARX-01b - 1:44.542
LMP2 - (Team Penske - Porsche RS Spyder - 1:44.610
LMP2 - Team Penske - Porsche RS Spyder - 1:45.214
LMP2 - Highcroft Racing - Acura ARX-01b - 1:45.598
LMP2 - Lowe’s Fernandez Racing - Acura ARX-01b - 1:45.818
Her er det tydeligt hvor tæt det er i toppen af LMP2. Her kan ingen lurpasse, hvis tiderne er et udtryk for hvad de forskellige kan.
Nu kan vi blot læne os tilbage, og vente til midt i marts hvor 12-timers løbet på Sebring køres, som det første løb i American Le Mans Serien 2008. Vejgaard
Læs mere om: Sebring |