ING Renault teamet kom for kort tid siden med en presse meddelelse som skal forklare hvorfor teamet er havnet i denne situation:
” Den 6 september 2007 blev vi klar over at ingeniør (Hr. Phil Mackereth), som kom fra McLaren teamet i september 2006, havde medbragt nogle informationer, som skulle betragtes som vigtige for McLaren teamet. Disse informationer var medbragt af Phil Mackereth på floppy disk og inkluderede tegninger og tekniske notater.
Disse informationer var, af Phil Mackereth, lagt ind på hans personlige område på Reanult F1 teamets EDB system. Dette blev gjort uden viden af teamets direktion, og derfor er følgende aktioner blevet foretaget !
Alle informationer er blevet slettet på hele teamets EDB system og en undersøgelse er sat i gang.
Vi har jævnligt informeret både FIA og McLaren og sagens udvikling
Vi har informeret både FIA og McLaren og vores fund af informationer
Hr. Mackereth er øjeblikkeligt blevet suspenderet
Den originale floppy disk er blevet konfiskeret og sendt til vores advokat, men henblik på at returnere den til McLaren teamet.
Yderligere udsagn fra andre ingeniører i teamet har vist at andre i teamet har vidst om disse informationer allerede tidligt i Mackereth ansættelse, hos Renault. Dele af informationerne har han fortalt til nogle få af vores øvrige ingeniører. Disse informationer omfattede fire dele af Mclaren bilen og var: indvendig konstruktion af brændstof tank, den basale konstruktion af gear skiftet, samt to tegninger af undervogns dele og støddæmper.
Det skal dog understreges at Renault F1 teamet ikke har benyttet nogle af disse informationer på vores egne biler. "
ING Renault F1 Teamet har handlet med stor gennemsigtighed overfor både McLaren og FIA for at få udredet sagen og er sikre på et fornuftigt udfald af sagen når dommen falder fra ’World Council’ ” siger en talsmand for ING Renault F1 Teamet.
Sagen vil blive afgjort den 6. december i Monte Carlo
Ron Dennis har en meget kort kommentar til hele sagen ”Jeg er bare så træt at alle de forhør og retssager og ønsker det hele ville slutte. Måske kan vi i 2008 få et løbsår hvor vi har mulighed for at afgøre det hele ved søndagens løb, og ikke flere måneder efter vi har kørt.”
Selch
Læs mere om: McLaren Formula 1Renault F1 |