De 2 x Michael startede på træningen fredag morgen og konstaterede at hastighedsprøverne var ganske krævende og hurtige. I dette løb skulle vi også køre om aftenen og der havde vi mulighed for, at køre noter i mørke inden notekørsel var færdig kl. 19 hvilket senere skulle vise sig, at være en god idé.
Opstarten til teknisk kontrol blev dog ikke helt problemfrit, først ville starteren ikke fungere på den gamle Opel og straks efter den var skiftet - ja, så gik omdrejningsbegrænseren i stykker og slog fra ved 3500 omdr. men derfra var det så også slut med problemer for Michaels rallyteam. Efter endt teknisk kontrol og en bid mad gik teamet til ro på en hyggelig gammel bondegård.
Ved start lørdag morgen var det meget fugtigt på vejene, og det var med nogen bekymring, da vi stod med helt nye dæk fra Toyo, som vi ikke havde prøvet før samtidig med, at vi havde ændret på undervognsopsætningen i forhold til, hvad vi tidligere havde kørt med. I den historiske klasse kæmper man konstant med opkørte sving, væltede dæk osv. osv, da vi altid starter sidst i DM feltet og det er til trods for, at vi er en 3-4 kører der konstant blander os i det generelle felt som nr. 20-30.
Efter at have talt lidt med Michael Koldsø (teamets 2. kører) besluttede vi os for, at give gas fra start på prøve 1 for vi ved jo, at Kim Madsen og Kasper Sørensen i Ford Escort RS 2000 ligeledes altid giver gas, og da kampen imellem Kim og Michael har været knivskarp hele året – ja så har man ikke noget valg og det var en klog beslutning for, efter de 3 første prøver førte vi med ca. 11 sek. og med 28 sek. til Kurt Mejer i Volvo 142. Det var i øvrigt med stor tilfredsstillelse, at bilen kørte perfekt.
Efter de næste 3 prøver, var rollerne nu byttet om og Kim var nu gået foran, han havde kørt en kanon tid på prøve 5 og vi havde fået 4 strafsekunder, så nu var der kun ét at gøre og det var, at stole på den gammel Opel og dens gode køreegenskaber.
Det gav pote for som dagen skred frem indhentede Michaels Rallyteam Kim Madsens Ford og tog undervejs føringen med kun 0,2 sek. eksempel kunne være, at Kim kørte 3.41,752 og Michaels Rallyteam kørte 3.41,836 på industriprøven og sådan har det været hele året både til store og små rallies.I dette rally var Michael hurtigst på 8 ud af 14 hastighedsprøver .På løbets sidste prøve var teamet oppe som nr 15 generalt , Michaels store erfaring igennem mange år, var det der gjorde udfaldet til sejr i den historiske gruppe og endte som nr. 19 generelt.
Det udløste en 3. plads i klassen 1601-2000 ccm i FirstStop Historic Rally Cup, det er til trods for at teamet manglede DM på Bornholm grundet arbejde.
Resultaterne for Historisk gruppe
Michael Lund/Michael Koldsø, Opel Ascona 2,0 S, 1.13.26.953
Kim Madsen/Kasper Sørensen, Ford Escort RS 2000, 1.13.47.758
Kurt Mejer/Bent Aagesen Volvo 142, 1.15.02.903
Hans Ole Funch/Thomas Funch, Opel Kadett GTE 1.17.25.264
Troels Lund/Peter Petersen, Golf GTI 1.19.08.399
Her i rallyefteråret vil vi gerne sige tak til sponsorer og byde velkommen til 2 nye – CL karrosseri og TK autolak.
Tak til MK Autoteknik, ABC Kantineautomater, Tim Svanholt automobiler,Holbæk Autosadelmageri, CL Karrosseri,TK autolak
Og til slut ikke mindst tak til de stabile mekaniker René Jespersen og John Madsen
Michaels Rallyteam v/Michael Lund og Michael Koldsø Læs alt om DM Rally i Bramming Læs mere om: Bramming |