Under tidtagningen til klassen ”Free for all” havde René Prang opnået Pole Position, så det så lovende ud til søndagens løb. Næppe havde han tænkt tanken før motoren på hans Triumph Daytona 675 begyndte at gøre knuder, hvorefter han skyndsomt stoppede den. Forinden havde han tillige sikret sig tredje startposition i klassen Superbike.
René Prang. (Foto: Morten Kimer)
Et nærmere eftersyn på motoren viste sig at et ventilsæde havde løsnet sig, hvorved to ventilhoveder var knækket så stempel og cylinder samt andre vitale dele var ødelagt.
En rigtig godt ærgerlig René Prang måtte herefter konstatere at han var ude af både lørdagens og søndagens finalekørsler i de to klasser. Tidligere på sæsonen havde han ellers vundet to løb på Jyllandsringen i ”Superbike”, - og det selv om Superbikemaskinerne har 40 – 45 hk mere accellerationskraft end René Prangs Triumph.
Ikke nok med at René Prang var ude af DM-finalerne, men den kommende weekends løb i ”Den Blå Avis MC 600 Challenge” på Padborg Park var nu også i fare, så gode råd var dyre. Det viser sig efterfølgende at være en fabrikationsfejl på Prangs motor, som importøren står inde for. Noget tyder på at fejlen har været under vejs et stykke tid, hvilket har betydet at René Prang formentlig har kørt de seneste løb, uden at have maksimal motorkraft. Reservedelene er allerede fremskaffet fra England, men det er et omfattende arbejde at renovere motoren, så det er tvivlsomt om motoren når at blive klar til Padborg.
I stedet har Vagn Jensen Motorcykler i Århus, der forhandler Triumph, velvilligt stillet en anden motor til rådighed for René Prang, så han kan være med i Padborg. Der er i øjeblikket travlhed i det Prangske værksted med at skifte motor, og det vil så vise sig hvor meget han når at få denne motor trimmet til løbene. Team Designa Racing Læs mere om: René PrangTeam Designa KøkkenRing Djursland |