Et stykke Dansk Motorsportshistorie til John Nielsen.
At vinde 3 løb er først sådan rigtig blevet klart for mig her i løbet af mandagen.
Det er endnu en rekord som jeg er stolt af og mon ikke den får lov at stå i lang tid. Det faktum at jeg havde Pole, vandt alle tre løb og satte hurtigste omgangstid i alle tre løb også, beviste kun at det ikke var en tilfældighed men resultatet af at vi havde ramt plet med vores opsætning af bilen og at jeg stadig har gløden, lysten og energien til at vinde, siger John Nielsen.
(Foto: Team Essex)
Der er ingen succes uden bagside, og den kommer jo så næste gang til Grand Prixet på Jyllandsringen. Her skal jeg som den første ud at køre med absolut maksimum ballast, det vil sige 70KG. Det bliver en helt ny opgave og heldigvis har vi da også en testdag på Jyllandsringen inden løbet, da hele opsætningen på bilen skal justeres til denne tunge succesbalast. Mine forventninger til Grand Prixet er derfor sat i relation til min succesballast. D.v.s at jeg skal samle point og vente på min chance, da jeg ikke af egen kraft kan skabe den.
Med succes til John Nielsen men ikke til Casper Elgaard som igen havde en uheldig situation med Jan Magnussen, (”det er efter Sturup nu anden gang på samme sæson at de to, selvforskyldt eller ej, har måttet se løbet fra sidelinjen”), er det så Casper der får ballast ud af bilen til Jyllandsringen, og så ved vi jo alle hvad han er i stand til at udrette på hans favoritbane.
For Team Essex går sæsonen dermed ind i en slutfase og vi vil derfor ganske klart som i de andre år, sætte teamordre og teamtaktik ind for at genvinde vores titler.
Spændende bliver det, og med den speed som Philip Andersen viste på Padborg, er vi her også klar til at tage kampen op omkring Privatcuppen igen. At Philip bliver fradømt en fornem andenplads i løb 2, er igen beklageligt og absolut en kritik af dommerstandarden, da han ganske klart ikke laver en overhaling men en ”forbikørsel” af en anden deltager som havde sat sig selv i problemer med at køre for hurtigt ind i svinget for enden af langsiden. Havde Philip stoppet og ventet her, ville vi uden tvivl have haft et massesammenstød for enden af langsiden, da et helt felt af biler var bagefter.
(Foto: Team Essex)
Teamet har nu 2 uger til at forberede bilerne. Der nogle buler og andet reparation men en ting er helt sikkert: Vi er klar til den 9 September på Jyllandsringen.
Jo, et efterår der kun kan blive rigtig spændende for både Team Essex og alle motorsportbegejstrede. Læs mere om: Casper ElgaardJohn Elgaard NielsenTeam EssexPadborg Park19/08/07 - Padborg Park - Danish Touringcar Challenge |