Anden time begynder med problemer for Peugeot nr. 7 - den ser ud til at have motorproblemer og bilen er trukket ind i pitgaragen hvor røgen vælter ud af bilen og teamet står med en brandslukker ved siden af bilen.
Det betyder af Pescarolo nr. 16 rykker op på en andenplads, og Creation-Judd rykker op på en uventet tredjeplads. Der var ild i Peugeot'en da den kørte ind i pitten - er den helt ude af løbet? Den falder ihvertfald nu ned igennem feltet, og hvis den kommer ud at køre igen, har den en kæmpeopgave foran sig.
Efter halvanden time kommer Allan Simonsen i Virgo Ferrarien, samtidigt med Felbermayr Porschens pitstop. Nu bliver der ræs i spidsen af GT2-klassen. Virgo Ferrarien kommer først ud, og de overtager føringen af GT2-klassen.
Cirka samtidig må Markland Corvetten desværre udgå med problemer - Kurt Thiim parkerer den bagved en betonbarriere ved La Source-hårnålen. Surt show for Markland der ellers har kæmpet så hårdt for at få bilen op i fart hele weekenden.
To minutter senere må Racing Box Saleen'en udgå med massiv motorskade - køreren fortsætter det meste af banen rundt med en oliebrand i bilen, og spreder dermed olie og vand hele vejen rundt. Ikke særligt smart!
Arena Zytek'en er den første der får problemer pga. oliespildet efter Racing Box Saleen - Shimoda spinner og sætter bilen i barrieren og skader næsen og bagenden massivt. Han får dog bilen hinket tilbage til pitten, men der venter en stor reparationsopgave.
Det sker overalt i feltet lige nu - ASM Lola'en punkterer på baghjulet lige efter pitlane og må hinke hele vejen rundt om banen - det koster voldsomt i tid.
I mellemtiden fortsætter Peugeot nr. 8 sin dominans forrest i feltet, efterfulgt af Pescarolo nr. 16 og og 17, og derefter Rollcentre Racing i deres Pescarolo.
I LMP2 er stillingen nu RML Lola foran Embassy Radical foran Binnie Motorsports Lola. GT1 domineres af Oreca Saleen der holder de 10 sekunders forspring til Larbre Aston Martin nr. 50.
I GT2 er kampen intens imellem Allan Simonsen og Xavier Pompidou i Felbermayr Porschen. Allan har trukket knap 2 sekunder ud på Porschen, men de er meget jævnbyrdige, og hvis ingen af dem løber ind i problemer, bliver det en kamp til flaget. Ingen andre i klassen kan følge deres tempo - treer i klassen er IMSA Performance Porsche som er 30 sekunder efter Allan.
Hos Markland var det en drivaksel der knækkede og satte en stopper for videre deltagelse i løbet. Samtidig ser det ud til at der arbejdes på at få Peugeot nr. 7 tilbage i løbet - der er ihvertfald hektisk aktivitet i pitten.
Speedy Spykeren har været en tur i væggen og må i pitten med en beskadigt bagende - surt da de ellers har kørt et solidt løb på 7-pladsen i GT2 - foran Spyker-fabriksbilen.
Efter 2½ time forbremser Warren Hughes sig i Embassy Racings Radical og sætter bilen i gruset - han har muligvis et problem med bilen. Der kommer ihvertfald røg ud fra bilen på vejen tilbage til pitten.
Stillingen kl. 14.30 er som følger:
LMP1:
1. Peugeot nr. 8
2. Pescarolo nr. 16
3. Rollcentre Pescarolo nr. 18
LMP2:
1. RML Lola nr. 25
2. Binnie Motorsports Lola nr. 31
3. Bruichladdich Radical nr. 21
GT1:
1. Oreca Saleen nr. 55
2. AMR Larbre nr. 50
3. Alphand Aventures Corvette nr. 72
GT2:
1. Virgo Ferrari nr. 96
2. Felbermayr Porsche nr. 77
3. Felbermayr Porsche nr. 76
Jesper Thomsen
Læs mere om: Kurt ThiimThorkild ThyrringMarkland RacingPeugeot SportSpa-Francorchamps19/08/07 - Spa-Francorchamps - Le Mans Series |