Henover formiddagen blev der kørt en række træninger og tidtagninger, hvor kørerne har fået mulighed for at vænne sig til det nye layout. Nedbremsningerne til de forskellige sving har da også været lidt af en udfordring for flere af kørerne, men der har ikke været alvorlige uheld. En enkelt Porsche 911 i GTC-TC klassen måtte dog tage lidt af et skrald efter at have misset bremsepunktet for enden af langsiden. Han ramte først den ene bande - og blev sendt over i den anden, inden han kom til et stop på banen "escape road".
I flere af klasserne blev der kæmpet godt. Og især Klasse E løbet var en fænomenal oplevelse. Juan Barazi sejrede i nok dagens bedste løb. Barazi kører en smuk sort Shelby Cobra, men det var hollænderen Michiel Campagne der stod for underholdningen. Han havde kvalificeret sig i pole position i sin Corvette Sting Ray. Og jeg skal hilse og sige at den vinder alene på lyden - ingen overgår den lyd. Så hold øje med den gule Corvette i morgen hvis du ikke har opdaget den!
Og det vist ikke for meget at sige at han kører den Corvette helt til grænsen - og over. Osende nedbremsninger, slingrende exit i svingene - og konstant satsende. Virkelig underholdne. Det var intet mindre end race i verdensklasse!
I Royal All Star eller Pro/Am som det også er blevet kaldt, var der også hård kamp. Der blev byttet lidt placeringer mellem Heisselberg/Thiim og Nordendorff/Lundgaard, mens Ronnie Bremer kørte sig godt frem til en 3. plads efter at have overtaget fra Charlotte Engell.
Sidst på dagen var der opvisningskørsel i Alle tiders tid, men det var - i forhold til hvordan det var slået op - lidt af en fuser. Casper Elgaard har den officielle banerekord indtil videre med tiden 53,377 - den satte han i sin Aston Martin racer som han kørte i dette års Le Mans 24 timer. Australieren Rob Sherrad nåede op på de utrolige 295 km./t. i en Lola-racer. Den topfart kommer nogen næppe i nærheden af lige med det første - Casper Elgaard var omkring 30 km./t. langsommere på toppen.
I det følgende en oversigt over de tre første i dagens heats:
Klasse A - Før 1947
1. Jakob Vigelsø - MG TA
2. George Edney - MG TA
3. Bjarne Berner - MG TA
Klasse B - Standard 1965
1. Johan Högman - Ford Falcon
2. Lars Esselius - Ford Falcon
3. Michael Gustavsson - Lotus Cortina
Klasse C - 1971
1. Tommy Kjehr - Ford Escort BDA
2. Alex Thomsen - Porsche 911S
3. Stefan Winquist - Datsun Fairlady
Klasse E - GT 1965
1. Juan Barazi - Shelby Cobra
2. Ulrik Weiss - Lotus Elan
3. Michiel Campagne - Chevolet Corvette
Klasse H - Pro/Am - Am
1. Jan Heisselberg - BMW 2002
2. Niels Nordendorff - Porsche 911
3. Alex Thomsen - Porsche 911
Klasse H - Pro/Am - Pro
1. Henrik Lundgaard - Porsche 911
2. Kurt Thiim - BMW 2002
3. Ronnie Bremer - Ford Escort Benji
Læs mere om Copenhagen Historic Grand Prix Læs mere om: Fælledparken05/08/07 - Fælledparken - CHGP |