Da vi her kunne køre alene uden co driver , havde
jeg bedt min normale co driver Michael holde fri , og fået min datter til at
køre med , for at se hvad det er den "gamle" render rundt og laver.
Som sædvanlig til sprint var jeg godt klar over
at "cortens" nuværende potentiale næppe ville række til en
finaleplads , men vi kunne da lære og have det skægt.
Og skægt det var det.
Vi kørte 1 heat på 3,29 og andet heat i 3,28 så
vi forbedrede os.
Ved fredagens check af bilen konstaterede jeg at dækslet
til servoolien var sprunget af , således at der var servoolie i hele
motorrummet og det røg som bare pokker.
Endvidere var vi punkteret på venstre forhjul ,
samt muligvis dryppede kølervæske.
Den gik nu heller ikke helt som den plejer ,
hvilket jeg tilskrev tændrør.
Lørdag morgen , efter at have overnattet hjemme ,
blev 4 nye fælge monteret , samt beholder til servo tætnet.
Endvidere skiftede jeg tændrør , og bilen gik
igen normalt ,
således at vi var klar til 3 heat.
Lige før startlamperne blev tændt , konstaterede
vi en del røg fra motorrum , men regnede med det var olie fra dagen før
, som lige skulle brændes af.
På 3 runde gik det så galt.
Bilen satte ud og kørte på 2-3 cylindre , men vi
hostede os i mål , og hen på vores plads.
Den var godt nok blevet varm , eftersom hætte til
3 cylinder stort set var smeltet , og var røget af.
Vi checkede lige væskebeholderen , men denne var
helt tom.
Så forsøgte vi at fylde ny vand på , men det løb
ud med samme under køleren.
Ned og checke hvad der nu var galt , og det viste
sig at rammen som holder køleren havde fået en på hatten , og rykket sig
5-10 cm , hvorefter køleren var flået i stykker og der var et hul på 3-4
cm.
Om motoren har overlevet vides på nuværende ikke
, men det finder jeg nok snart ud af.
Ellers ros til arrangørerne for et rigtig godt
arrangement , til hvilket vi med garanti stiller op i igen til næste år ,
men forhåbentlig med en mere konkurrencedygtig bil , således at vi kan gøre
os forhåbninger om at nå finalen.
Tillykke til alle vindere i alle klasser.
Det var en fornøjelse at se jer drøne rundt på
den krævende bane.
Søren-Vig Læs mere om: Gammelrand |