Dagen startede glimrende med en tidtagning, der placerede teamet som nr. 3 i klassen med tiden 1.10.3, hvilket er en væsentlig bedre tid end noget, der blev kørt i sidste sæson.
Da målsætningen for dagens løb var en placering blandt de 3 bedste, skulle denne tid blot forsvares i 4 timer.
Hvor svært kunne det være?
Som løbet skred frem, viste det sig imidlertid, som det plejer, at intet er afgjort før der er viftet med det ternede flag sidste gang.
Efter 34 omgange måtte Werner i pit med nogle rystelser fra styretøjet. Det kostede 10 min. uden at teamets mekanikere fandt andet end en sporestang, der kunne spændes en smule. Bilen kom på banen igen, og Werner kørte sit stint færdigt, hvorefter Dennis Wounlund fik sin sæsondebut.
(Foto: WW-Racing.dk)
Problemet så ikke ud til at udvikle sig, og Dennis kørte udmærkede tider, så da den førende C2 måtte i pit med elproblemer, gik det langsomt men sikkert op gennem feltet.
Med 70 minutter tilbage kom Bjørn Larsen i bilen, og efter 40 minutters kørsel var den mintgrønne nr. 3 i klassen, kun 24 sekunder efter nr. 2.
Med omgangstider 2-3 sekunder hurtigere end den foranliggende Saxo, var der sat vand over til en plads som nr. 2 i klassen.
Så skete der desværre det, som har været teamets svøbe i snart utallige løb. Venstre trækaksel afgik ved døden, hvorefter Bjørn blot kunne køre sikkert, og bringe nr. 102 hjem på en tredjeplads.
(Foto: WW-Racing.dk)
WW-Racing ligger hermed nr. 3 i den samlede stilling i klassen med 38 point, 12 point efter den førende C2 fra Havdrup.
Det opløftende ved weekendens løb var, at teamet kunne konstatere, at man igen har en konkurrencedygtig bil, men at forskellen mellem succes og fiasko er hårfin.
Teamets valgsprog: ”Det ligger i forberedelsen” blev endnu engang sat i relief.
En del af den forberedelse skal ligge i, at investere i nogle dæk med en hårdere compound, for hvor dækkene med den gamle gearkasse og motor mageligt holdt et helt løb, viser nedenstående billede, at løbet nok ikke skulle have varet mange omgange mere, før der havde været brug for mere gummi.
(Foto: WW-Racing.dk)
Men med en ihærdig mekanikerindsats og et par testdage inden næste løb, bør der være mulighed for at gøre det endnu bedre næste gang.
WW-Racing.dk Ole Juhl Læs mere om: Dennis WounlundWerner WounlundPadborg Park02/06/07 - Padborg Park - Danish Endurance Championship |