Vi i foreningen er meget tilfredse med udviklingen i klassen, det tyder på at vi har fat i det rigtige. Siden sæsonen 2006 har vi fået strømlinet vores reglement, hvilket jeg tror gør kampen i de enkelte klasser utrolig tæt. Vi har fået lavet om på vægten i forhold til ccm, og vi har fået alle 3 grupper til at tælle med i det samlede mesterskab.
DTM-Mercedes’en vender frygteligt tilbage… (Foto: Jan Gripping)
Tilgangen af nye kørere har været markant, de nyindkøbte biler er mere potente, gamle SSC-kørere er vendt hjem, som Lars Schönemann udtalte tidligere til mig ”som klassen har udviklet sig de seneste år, er det utroligt attraktivt at vinde mesterskabet igen”
Vi råder over den klasse i Danmark med flest forskellige bilmærker, og varianter af samme. Biler med 200 hk og langt deropad; jeg tror ikke grænsen er ved 500 hk, men over.
Igen i år er den Dansk Metal-malede VW Golf at finde i feltet. (Foto: Jan Gripping)
Vi glæder os rigtig meget til at komme på banerne i år, der er gjort et kæmpe arbejde for at gøre klassen attraktiv og seværdig for publikum, og vi håber projektet lykkes.
Vi har i år oprettet et infocenter hvor alle er velkomne til at kikke forbi for en snak om klassen og klassens biler.
Johannes Graversen har også tænkt sig at levere brandvarm action i 2007. (Foto: Jan Gripping)
Følgende er indskrevne i klassen for 2007:
|
StartNr: | Navn: | Bil: | Model: |
|
103 | Kim Morgan Jensen | BMW 320i | E46 |
105 | Morten Schmidt | Golf 2 | 1,8 16v |
106 | Niels Høiby | BMW 325 I | E 36 |
|
107 | Jakob Borum | Honda | Integra |
108 | Nils Davidsen | Peugeot | 306 |
109 | Chris Poulsen | Honda | Civic Type-R |
|
110 | Niels Christiansen | Nissan | Premiera 2,0 |
112 | Erik Skovbjerg | Honda | Accord Type R 2,2 |
113 | Mikkel Holch | Honda Civic | VTi |
|
114 | Achim Runschkowski | Golf KMS | 16v |
116 | Morten Andersen | Volvo | S40 |
117 | Erik Byrgesen | Mazda | MX3 2,5 V6 |
|
119 | Ole Eberhard | MG | ZR 160 |
120 | Christian Vejby | Golf | IV |
121 | Michael Klostermann | BMW | 320 |
|
122 | Klaus Ellmies | BMW | 318 is coupe |
123 | Martin Marrill | BMW E36 | 320i |
124 | Brian S. Nielsen | Honda | Civic 1.8 VTi |
|
125 | Hans Erik Nielsen | Renault | Clio 2,0 Super 1600 |
201 | Jens Ole Mathiesen | BMW M3 | E 46 |
202 | Jørgen Hansen | BMW | M-3 GTR COUPE |
|
203 | Gunnar Larsen | Ford | Cosworth |
204 | Frederik Holm | Renault | Clio V6 Trophy |
207 | Andreas Kjersgaard | Porsche | 948 5,0 |
|
208 | Johannes Graversen | Fiat | X 1/9 turbo |
215 | Jens M Sørensen | Ford | Escort Cosworth |
216 | Peter Vesti | Toyota | Supra |
|
217 | Claus Klostermann | BMW | E36 M3 3,2 |
218 | Henrik Ølsgård | Volvo | 850 Turbo |
219 | Jesper Vestergaard | Alfa 155 | Q4 |
|
220 | Finn Nielsen | Mercedes Benz | 190 E |
221 | Lars Schönemann | Porsche | 993 GT2 2,9 |
222 | Lars Andersen | Porsche | 911 RSR 3,0 |
|
223 | Niels Ole Andersen | BMW | E 36 m3 |
224 | Andreas Brejner | Audi | S2 |
225 | Kim Olesen | BMW | E46 M3 3,2 |
|
226 | Christian Seland | Alfa Romeo | 155 Q4 2,0 Turbo |
302 | Henrik Olesen | Mini | V8 |
304 | Preben Jessen | Escort | Zakspeed M1 3,5 |
|
305 | Hans Elnegaard | Lotus Elise | S1 1.8 |
306 | Simo Klok | Lotus | Elise Sport 160 SVA |
|
Jeg tror på at vi bliver klassen, hvor det vil være umuligt at forudse hvem der placerer sig hvor i de enkelte grupper, samt hvem der vinder det samlede mesterskab.
Formand Special Saloon Car Erik Byrgesen Læs mere om: Jyllandsringen06/05/07 - Jyllandsringen - Danish Touringcar Challenge |