Flemming Olsson bød på vegne af Køge Bilhus A/S og Team Peugeot DTC Køge, velkommen til dagens teampræsentation: ”Tak til Karsten Ree, tak for et spændende samarbejde! Jeg er sikker på, at vi kan lære noget af hinanden undervejs i sæsonen. Velkommen til Køge Bilhus!”
Flemming Olsson byder velkommen til et spændende samarbejde (Foto: Motorsporten.dk)
Martin Pedersen ligner en, der ikke kan vente på sæsonstart. Bilen er klar, de første testkørsler i Frankrig er overstået, så nu mangler de sidste forberedelser og så går det løs. Men selvom det tegner godt for Peugeot køreren, så ved han også godt at det ikke bliver nemt. DTC Cuppen er i år skarpere end nogensinde.
”Jeg går efter at vinde DTC Cuppen, ” smiler Martin. ”Men det bliver ikke let, der er mange stærke kørere med i år. Der er en Michael Outzen, der er en Phillip Andersen. De ser begge rigtigt stærke ud. Men jeg vil være med i topstriden, og gerne i top 10 totalt set.”
Samarbejdet med Karsten Ree lover godt for 2007 (Foto: Motorsporten.dk)
”Det er svært at vurdere, om reglementet vil hjælpe os. Sidste år var reglementet imod os med forhjulstrækkere, men i år med mindre dæk og rullestart kan det være, at det ser bedre ud. Jeg er meget spændt på hvordan rullestarterne kommer til at hjælpe os. Men i det mindste kommer vi ikke med alt for høj fart ned i det første sving på Padborg Park.”
”Det er en helt ny Peugeot 407, som jeg har fået i år. Den er helt up to date, de andre år har jeg været et eller to år bagefter. Så i år skal materiellet ikke være undskyldningen. Men jeg savner indtil videre et sammenligningsgrundlag, vi savner lidt Peugeot Motorsport. Og vi har jo kun testet for os selv indtil videre."
En smilende Martin ved sin smukke Peugeot 407 (Foto: Motorsporten.dk)
"Men en ting som jeg er glad for, er at jeg i år har testet mere, end jeg har hele sidste år. Omkring 6 – 700 kilometer allerede nu, jeg føler mig virkeligt ét med bilen. Og fordelen er, at både jeg og mekanikerne kender allerede bilen. Ikke noget med at vi skal lære den at kende ved det første løb.”
”407 raceren er hurtigere end 307 raceren på Jyllandsringen. Det er en nem bil, den har lang akselafstand, den er mere rolig på en bane som Jyllandsringen. Men det er klart, at det selvfølgelig kan være en fordel, hvis bilen er lidt mere urolig på de mindre baner. Så kan man bedre kaste den rundt i de snævre sving."
Martin Pedersen ved fredagens launch i Køge Bilhus A/S (Foto: Motorsporten.dk)
"Nu må vi se, efter det første løb er vi meget klogere. Jeg har jo testet i Frankrig sammen med Den Blå Avis Fleggaard Racing, og der havde jeg den hurtigste omgangstid. Men en ting er en hurtig og fri omgang, noget andet er en løbsomgang i race setup. ”
”Vi nyder også godt af, at bilen har kørt med i WTCC og STCC. Vi kan bruge det på den måde, at alle børnesygdommene er fjernet. Men vi skal huske på, at STCC 407 raceren, som i øvrigt også var med os i Frankrig til test, har fået lov til at lave en del ændringer, for at holde den foran baghjulstrækkerne i det svenske mesterskab."
"Ændringer, som vi ikke må lave i DTC. Ting som fladt gulv, og de har også fået lov til at rejse dæmpertårnene op. I DTC har vi dem liggende på skrå. Så vi kan i virkeligheden ikke sammenligne vores 407 racer med den svenske bil.”
"Vi skal teste igen på tirsdag, og så er går det løs!"
Så alt er åbent i DTC Cup, kun tiden vil vise hvor teamet står. Team Peugeot DTC Køge ser frem til sæsonstart den 5. maj ved DTC debuten på FDM Jyllandsringen! Aslak Vind
Læs mere om: Martin Dyssegård PedersenTeam Peugeot DTC Køge |