Derfor dumpede Super Aguri i crash testen |
Formel 1 26/01/07
|
|
Som det er almindeligt med nye personbiler i dag, så skal alle Formel 1 biler også igennem nogle crash tests, før de kan indsættes i verdensmesterskabet. |
|
Ved testen afprøves blandt andet, om fronten af bilen er konstrueret så den ikke bare kan bore sig ind gennem siden på en anden bil, der testes også om sikkerhedscellen, hvor chaufføren sidder, overholder de krav som FIA’s sikkerhedsudvalg har stillet, samt om bagenden kan holde til en direkte påkørsel med en bestemt hastighed.
Som tidligere oplyst her på siden, så har Super Aguri ikke bestået denne lovpligtige FIA crash test.
Grunden til at bilen dumpede i testen er, at den ikke har bestået den del af testen hvor den bliver påkørt bagfra. Testen på front og næsepartiet er godkendt.
Der er ingen rapporter om bilen har bestået side testen.
Der har været rygter og spekulationer ude om, at Super Aguris ’nye SA07’ bil skulle være en modificeret udgave af sidste års Honda RA106.
Hvis det er tilfældet, at det er en tidligere Honda bil som Super Aguri har bygget om, så er det svært at vide om det er bilen eller ombygningen, som har været utilstrækkelig efter reglerne er blevet strammet til i år.
Faktum er under alle omstændigheder, at Super Aguri har brugt sidste års Honda RA106 i deres vintertests. Selch
Læs mere om: Super Aguri Formula 1 |
|
| |