Der var ellers sat spørgsmålstegn ved Mika Hakkinen, der oven på en skuffende 2006-sæson så ud til at have mistet motivationen. Nu ser det ud til, at Hakkinen fortsætter, hvis ellers finnen får sine økonomiske krav opfyldt. Trods de manglende 2006-resultater har Hakkinen nemlig angiveligt bedt Mercedes-chef Norbert Haug om at skaffe ekstra Euro, hvis de to parter stadig skal have en fælles fremtid. Hakkinens trumfkort er, at han efter Jean Alesi og Heinz-Harald Frentzens farvel - samt Jacques Villeneuves nej til DTM for i stedet at køre Le Mans med Peugeot - vil være den eneste tidligere Formel 1-stjerne i feltet.
Kilden til oplysningen om, at Mercedes vil holde fast i de fire 2006-kørere, kommer fra en af de implicerede kørere selv, nemlig Jamie Green. Den unge englænder blev i forbindelse med den store Autosport Motorsportsmesse i Birmingham i weekenden spurgt, hvad han sagde til rygterne om, at 2005-mesteren Gary Paffett vender tilbage til DTM?
"Det har jeg ingen problemer med. Gary vil få en 2006-bil, fordi Mercedes ønsker kontinuitet i DTM. Gary skal kun køre DTM i en enkelt sæson for at holde sig skarp ved siden af det fortsatte F1-test-arbejde for McLaren-Mercedes, så derfor vil Mercedes ikke ændre på kørersammensætningen med hensyn til 2007-biler," svarede Green.
Også Norbert Haug har tidligere udtalt, at Paffett sagtens vil kunne blande sig i toppen med en 2006-bil: "Det drejer sig primært om kørernes talent, og den har Gary tydeligt vist, han er i besiddelse af. Han vil med handicapreglerne have muligheder for at vinde i en ét år ældre Mercedes," sagde Haug i sidste uge til tyske medier.
Skulle kontraktforhandlingerne mellem Hakkinen og Mercedes gå i hårdknude, har Haug en anden mulighed, nemlig at opgradere Alexandros Margaritis til 2007-teamet. Den unge tysk-græker viste stort potentiale i 2006-mesterskabet i en ét år gammel bil og er - modsat Paffett - klar til flere sæsoner i DTM. Læs mere om: Gary Paffett |