Corvette Racing står i en slem kattepine for tiden. De har brokket sig ret meget over de tilpasninger der skete løbende under sidste års ALMS sæson – tilpasninger som skulle sørge for at Corvette og Aston Martin var nogenlunde jævnbyrdige. Desværre gik det som oftestet mest ud over Corvette, hvilket skete til stor utilfredshed fra teamets side.
Da sæsonen var ovre, var man fremme med skarpe udtalelser om at det var meget frustrerende at bygge en god bil og så blive straffet for det, og at man overvejede kraftigt hvad der skulle ske næste sæson – inkl. om man overhovedet ville deltage i ALMS fremover....
På dagens Autosport International Show i England, har Oliver Gavin fortalt at Corvette endnu ikke har taget en beslutning, og at man venter på at se hvad Aston Martin beslutter sig for.
Hvis Aston Martin beslutter sig for at køre i LMS, er det meget sandsynligt at Corvette følger efter, og dermed ville GT1 klassen i ALMS være stendød.
Det er heller ikke udelukket at Corvette vælger at stille op alene i ALMS, men det anser jeg for en mere politisk udtalelse end en reel option. Corvette kan ikke tåle at stille op alene i en klasse uden konkurrence for ”bare” at køre rundt.
Der skal konkurrence på drengen for at tilskuerne gider at se på det, og derfor er det ikke en reel option at køre alene i ALMS. Dette giver jo ALMS en interessant problemstilling – hvad gør de hvis hverken Aston Martin eller Corvette vender tilbage?
Denne manglende beslutning forklarer så også hvorfor Jan Magnussen ikke har offentliggjort hvad og om han skal køre for Corvette endnu.
Det er lige præcis denne problemstilling som måske også er ved at opstå i LMP1 hvor der reelt kun er Audi tilbage, og på lidt længere sigt måske også i LMP2 når de private teams er kørt bagud af dansen. Jesper Thomsen
Læs mere om: Corvette Racing |