På trods af at teamet, der udover Kalmar også består af Henrik Møller Sørensen, Alexander Christensen samt Jacob 'Smith', havde kæmpet sig godt op i klassementet, så havde de 15 timer bestemt ikke været nogen dans på roser.
(Foto: Black Falcon)
En meget træt Jan Kalmar udtaler til Motorsporten.dk:
Træningen brugte til at vænne os til teamet, bilen, banen og ikke mindst al trafikken. Vi får desværre lavet et par hårde nedgearinger der når over den magiske grænse på 7600 omdr/min. som egentlig betyder motorskift. Vi beslutter os dog for, at prøve at komme igennem på den gamle motor, da vi sætter rimeligt fine tider.
Jeg kørte warm up'en, og de andre fik sovet længe.
Bilen havde fået nye bremser, og var gjort klar til racet. Alligevel ver var meget understyring, men dette blev tilskrevet sand på banen, og teamet håbede på det blev bedre i løbet.
(Foto: Black Falcon)
Henrik Møller Sørensen kørte starten, og han klagede over meget understyring, ved pitstoppet var dæktrykket alt for højt, men Henrik mener at der også er noget andet galt.
Jacob 'Smith' overtager bilen, og beskriver den som 'livsfarlig', sammenlignet med gårsdagens bil. Tilderne ligger dog lidt over træningstiderne.
Alexander Christensen kommer derefter ud i bilen, men får kun kørt 2 runder før vi kalder ham ind.
Der ser ud til at være problemer med baghjuls ophænget.
Det viser sig vi kun har kørt med 3 støddæmpere, da nederste bolt i venstre støddæmper var røget ud - vi benytter reparationstiden til også at bytte bremser.
Alexander kører ud igen, og sætter nogle rigtigt gode tider, men vi begynder at få problemer med gear kassen. Oven i det bliver han påkørt i venstre side!
Jeg kommer i bilen og får til trods for gearkasse problemerne, sat nogle gode tider og får bilen lidt op igennem feltet.
Bilen kører nu super godt, og vi kommer alle en god del under gårsdagens tider, men gearkassen volder større og større problemer!
Vi tager bilen ind til endnu et bremseskift, og vil vi ligeledes skifte gearkassenolien, det viser sig her at problemet er at der ikke er nok olie på gearkassen!
Herefter kører bilen perfekt, og teamet får bilen kørt op på en 2. plads i klassen.
Henrik overtager bilen, men . . . . . . efter blot 2 omgange kommer afregningen for det høje omdrejningstal i går. Et stort hul i motorblokken!
Øv ØV ØV
Nu sidder vi her og ser solen stå op - vi skulle jo ha været ude på banen og ikke her i presse centeret!
Tror vi kunne have været nummer 2 i klassen og 14-16 overall, men ikke denne gang.
Well - vi har lært en masse, og vi er klar på mere!
Tak for denne gang. Hr. Nielsen
Læs mere om: Henrik Møller SørensenJan KalmarDubai Autodrome13/01/07 - Dubai Autodrome - Sportscar racing |