Den første tanke man får ud fra det resultat er hvordan pitstrategierne så er til løbet i morgen. For det er en mulighed at Renault kører med mindre benzin end Ferrari.
Den eneste, og i virkeligheden ikke ret nøjagtige, indikator vi har at gå efter er kørernes tider i de to første kvalifikationsrunder, hvor mængden af benzin ikke er underlagt restriktioner. Og her var Alonso hurtigst, mens Schumacher i begge tilfælde lige sneg sig med videre.
Om dette i virkeligheden betyder noget, eller blot er spil for galleriet er på forhånd ikke til at vide. Men strategi eller ikke - umiddelbart virker Renault stærke, og det er alt andet lige, lettere at kontrollere et løb fra de forreste pladser en længere tilbage.
At Renault tilsyneladende igen har fundet formen lover godt for kampen om dette års VM der helst skal fortsætte til sidste sving i Brasilien.
Honda ligger i anden startrække med begge deres biler, og også det lover godt for det japanske hold. De har haft en noget svingende sæson, men den første sejr er blevet vundet og mulighederne for en gentagelse er til stede.
McLaren racerne omgiver Michael Schumacher, og heller ikke de skal afskrives. Specielt må man formode at Kimi Raikkonen er sulten efter en rigtig succes. Og Pedro de la Rosa er på jagt efter et det sæde han selv sidder i, og som unge Lewis Hamilton er storfavorit til at få.
For Williams og Toyota blev det en skuffende dag. De ligger i bunden af feltet lige foran Midland og Super Aguri. Ikke imponerende af nogen af dem - specielt Toyota har skuffet i år.
Løbet bliver kørt i morgen tidlig og kan ses på TV2 Zulu. Martin Møller-Thomsen
Se også: Tider fra kvalifikationen Læs mere om: 01/10/06 - Shanghai - Formel 1 - FIA F1 |