Jack started da også meget positivt ud, med at køre hurtigste tider om lørdagen under træningen, men blev i tidtagningen slået af Simon Yates, og fik derfor kun en andenplads i tidtagningen, hvilket skulle vise sig at være et meget uheldigt sted at starte.
Thomas som inden løbet lå på en 7. plads, skulle have så mange point med hjem som muligt, for at forsøge at rykke op på en tredje eller fjerdeplads i mesterskabet inden det slutter i november.
Thomas Raldorf. (Foto: Italkart (Thailand) Co. Ltd.)
Thomas kørte da også hurtigt, og satte tredje hurtigste tid under tidtagningen, og skulle derfor starte lige bag ved Simon Yates.
Da starten gik, fik Thomas en kanon start, men på den meget snævre bane kunne han ikke udnytte det, da han var lukket inde lige bag ved Simon, mellem kantstenene og Jack, og måte derfor slippe gassen og bremse for ikke at kører ind i Simon Yates.
Simon, fik en nogenlunde start, men dog ikke så god som hverken Jack eller Thomas, og der var derfor en stor del problemer i første sving, da det var et skarpt 180 graders sving, hvor alle kørerne prøvede at presse sig igennem på samme tid.
(Foto: Italkart (Thailand) Co. Ltd.)
Værst gik det ud over Jack, som blev ramt fra alle sider, og kom ud af svinget på en 12. plads, Thomas fik også en hård tur, men kom dog ud af svinget som nummer 8.
Jack, fik kørt sin bil frem til en 9. plads, hvor han sluttede, men blev overhalet med en omgang under løbet.
Thomas kørte sin hurtigste banetid i 3. omgang mens han forsøgte at hente feltet, og satte da også hurtigste omgangstid for hele løbet, men det skulle vise sig at være noget af en opgave, da han hele tiden skulle forbi de langsommeste i feltet, og da der kun blev vist blå flag til de første biler, var det en kamp at komme forbi. For enden af langsiden blev Thomas påkørt af en kører han lige havde overhalet med en omgang og snurrede rundt, da han kom igang igen havde han mistet 2 pladser.
Et par omgange senere var han tilbage oppe og prøvede at komme forbi en “back marker” igen, men blev igen påkørt, så venstre forhjul nu var totalt ude af retning, og pegede indad.
(Foto: Italkart (Thailand) Co. Ltd.)
Thomas fortsatte og fik efter et par omgange tilpasset sig bilens nye manglende køreegenskaber, og pressede derfor stadig hårdt, da han så endnu et par omgange senere skulle forbi endnu en “Back Marker”, svingede han lige ind foran Thomas, så Thomas ramte ham i siden. Der var nu ikke længere front spoiler på bilen.
På omgang 25 forsvandt bremserne, og Thomas snittede cement pillerne på vej rundt i et sving, da han ikke kunne stoppe bilen, men fortsatte for at prøve at få så mange point som muligt. Første omgang uden bremser blev kørt på 1 min. og 28 sek., men da Thomas fik bedre styr over ned-gearingerne og håndbremsen gik det bedre og næste omgang blev kørt på 1,24 og derefter på 1,23. Til sammenligning var hurtigste tid 1,20,9.
Thomas Raldorf's bremser efter Toyota Vios løbet. (Foto: Italkart (Thailand) Co. Ltd.)
Det lykkedes Thomas at komme i mål som nummer 6, og han fik derfor nogle meget vigtige point i mesterskabet og kom frem på en 5. plads.
Sidste afdeling skal køres på Bira den 4. - 5. november, der skal Jack mindst blive nummer 5 for at sikre sig mesterskabet og Thomas skal vinde for at have en chance for at blive nummer 3 i mesterskabet, dette kræver dog at Trai (bil nummer 7) udgår eller ikke får point, så det bliver svært.
Italkart (Thailand) Co. Ltd. Læs mere om: Jack LemvardThomas Raldorf |