Træningen var ikke mange omgange gammel, da de første dråber faldt, og den notorisk lumske bagvogn på Clio’en sammen med en våd bane er en meget dårlig blanding, så tidtagningen blev i realiteten afviklet på kun cirka seks minutter. Kun nogle ganske få kørere trodsede regnen og forsøgte at forbedre tiden på den våde bane, men et par gevaldige glideture (uden skader) satte en effektiv dæmper på udfoldelserne.
Brian Mikkelsen overhaler ved Depotsvinget (Foto: Jan Gripping)
Med startplaceringer som henholdsvis 7 (Brian Mikkelsen) og 8 (Petter Granlund) var strategien klar ved søndagens første løb; nemlig angreb fra første sekund. Fra begyndelsen så det også ud til at lykkes, men Petter Granlund var tæt på at tabe bilen på ved ud af hårnålen for enden af Trapperne, og det kostede tid, der ikke var til at hente igen. Brian Mikkelsen var kommet godt med fra starten og slap ikke taget i førergruppen, men begyndte at arbejde sig frem. Omgang efter omgang blev der hentet et par tiendedele og placeringer, så slutresultatet blev en tredjeplads. Petter Granlund sluttede på syvendepladsen.
Petter Granlund taber bagenden (Foto: Jan Gripping)
Dagens andet løb foregik i regnvejr, og det gav nogle problemer. Hvor man i en almindelig bil åbner for varmen og skruer blæseren op på fuld styrke for at fjerne dug på ruden, så kan man i en Clio kun skrue op for blæseren. Og når blæseren pludselig holder op med at virke og armene ikke er lange nok til at man kan nå at tørre duggen af forruden, så er det meget svært at køre med 100% indsats, kan Petter Granlund bekræfte. ”Jeg kunne ikke se ret meget ud af forruden, men når jeg kiggede til siden for at se dem som kørte udenom, så havde de helt klare forruder”.
Petter Granlund under nedbremsning (Foto: Jan Gripping)
Brian Mikkelsen blev involveret i en række tætte nærkampe, hvor der virkelig blev gået til stålet. ”Måske blev der fightet lidt for meget, hvis man skal dømme efter antallet af disciplinærstraffe under løbet, men under de givne forhold med dårlig sigt og glat bane, skal man bare blinke med øjet for at overse et bremsepunkt eller en vandpyt. Med resultaterne fra første heat og nu Brian på ottendepladsen og Petter som tolver, skal vi nok ikke være utilfredse”, siger teamejer Peter Faarborg.
Brian Mikkelsen på vej ned i skoven (Foto: Jan Gripping)
Pro Four Racing Læs mere om: 13/08/06 - Ring Djursland - Clio Cup - DK |