Kører og teamchef John Nielsen skulle både have deltaget i Le Mans kavalkaden, samt i Royal Pro/Am løbet, men uheld uden for John's rækkevidde forhindrede dette.
Mekaniske problemer med den SilkCut Jaguar som John Nielsen vandt Le Mans med i 1990, satte en stopper for at han kunne vise den første Le Mans racer der havde taget en sejr på Le Mans med en dansk kører ved rattet.
I Royal Pro/Am klassen var det ikke mekaniske problemer der hindrede deltagelsen, her var der tale om skade af menneskelig karakter.
Det var planen at John skulle have stillet op sammen med Kaj 'Gummi-Kaj' Knudsen i hans BMW 2002 tii, men fredag var Kaj så uheldig at falde og brække lårbenet to steder - så han har altså ikke 'gummi-ben'!
Fru Knudsen var på banen søndag, hvor hun oplyste at Gummi Kaj netop var blevet oprereret, og at han har fået indsat to søm i lårbenet, hun overbraget samtidig en hilsen fra ham, samt gav udtryk for at han var ved godt mod, på trods af skuffelsen over ikke at kunne stille op sammen med Super John.
Med John Nielsen ude af Royal Pro/Am løbet, så var det op til Casper Elgaard af forsvare teamets farver her.
Casper kørte sammen med Poul-Erik Dam Larsen i dennes Volvo 142 Grand Luxe, og allerede fra de frie træninger fandt Casper sig godt tilrette i den noget anderledes racer, der i teamet tit omtales som 'den gamle havelåge'.
Casper Elgaard klar til start i Volvo 142 raceren. (Foto: Motorsporten.dk)
Casper og Poul-Erik kørte to flotte Royal Pro/Am løb.
Efter at have kvalificeret sig på 7. pladsen til det første løb kørte de sig op på 5. pladsen i det hårde selskab.
Andet løb blev startet fra 5. pladsen, her blev tempoet skruet lidt mere i vejret, og de to kunne køre over målstregen på en samlet 3. plads.
Casper Elgaard og Poul-Erik Dam Larsen på 3. pladsen i Royal Pro/Am klassen, øverst på podiet er det Jan Magnussen og Charlotte Engell (Ford Escort TwinCam), mens Thorkild Thyrring og Brian Stoltze (Ford Mustang) besatte 2. pladsen. (Foto: Motorsporten.dk)
Den team Essex, eller rettere sagt team Essex Development, kører der kørte de flotteste resultater hjem var dog ubetinget René Rasmussen, der denne weekend havde støvet sin gamle Ferrari Challenge racer af.
René Rasmussen forrest i Ferrari Challenge klassen ved CHGP. (Foto: Motorsporten.dk)
Weekenden igennem var René den dominerende kører i klassen, og han vandt da også begge weekendens løb suverænt i hans Ferrari 360 Challenge racer.
René Rasmussen øverst på podiet i Ferrari Challenge klassen. (Foto: Motorsporten.dk)
Allerede den kommende weekend skal Team Essex kørerne på banen igen, her gælder det 'Sommerløbet' på Ring Djursland, hvor Casper Elgaard skal forsvare sin føring i DTC mesterskabet, og hvor han sammen med John Nielsen skal forsvare føringen i Team mesterskabet.
Også begge Team Essex Development kørerne, Philip Andersen og René Rasmussen, deltager og her er det Philip Andersen der står for at skulle forsvare føringen i DTC Cuppen.
Læs også:
05.08.2006 - Royal Pro/Am - 1. heat
06.08.2006 - Royal Pro/Am - 2. heat
05.08.2006 - Ferrari Challenge - 1. heat
06.08.2006 - Ferrari Challenge - 2. heat Hr. Nielsen
Læs mere om: Fælledparken06/08/06 - Fælledparken - CHGP |