Super Aguri har hidtil holdt til der hvor alle har forventet at de ville være, nemlig absolut sidst. Men nu vil der komme ændringer i forhold til tidligere, hvis man skal tro teamet. Man skal mindst foran Midland F1 inden for ganske få løb. Det er slet og ret målsætningen hos Super Aguri F1. Der er dermed store forventninger til den nye bil. Men holder de forventninger så? Introduktionen af SA06 som den nye bil hedder, har ladet vente på sig. Flere gange er debuten blev udskudt, men nu er den der så. De første tests af bilen har været lovende, man har dog ikke testet sammen med andre teams, så et egentligt sammenligningsgrundlag findes ikke. Men spørger man i teamet, er optimismen absolut at finde. Forventningerne er store. Dog er Sato lidt skeptisk i forhold til holdbarheden på den nye bil, som endnu ikke har kørt en fuld løbsdistance. Det er nu slut for Montagny og SA05. Ny kører og bil får debut på Hockenheim (Foto: Super Aguri)
Vi skal dog lige kort se på hvad der er ændret. Vægten er gået godt 20 kilo ned i forhold til forgængeren. Der udviklet ny gearkasse i aluminium, spritny aerodynamisk grundpakke med plads til ændringer. Tyngdepunktet i bilen er placeret lavere i den nye bil, og så er der udviklet et helt nyt baghjulsophæng med tilhørende – også nyt – affjedring. Test og shakedown som er kørt i England i løbet af den seneste uge har været ret positive. De sekunder man havde håbet at hente i forhold til den gamle bil, er næsten nået. Men bilen er ikke det eneste nye i teamet. Franck Montagny som afløste Ide, er gledet ud til fordel for Sakon Yamamoto, så kører setuppet igen er rent japansk. Yamamoto kommer fra GP2 serien, hvor han har kørt med hæderlige resultater. Yamamoto har dog haft muligheden for at være tredjekører ved enkelte lejligheder, så kendskabet til bilen og teamet er ikke nyt. Teamejer og –chef Aguri Suzuki er næsten ikke til at holde ved jorden. Han venter sig utrolig meget af den nye bil. Bilen skal markere en ny begyndelse for teamet, og man må på teamets vegne håber at det sker. Hvis ikke på Hockenheim, så i hvert fald på Hungaroring som er på kalenderen ugen efter det tyske GP. Dons
Læs mere om: 30/07/06 - Hockenheim - Formel 1 - FIA F1 |