De to R10'ere startede fra første række, men allerede på første omgang måtte pole-man Frank Biela rent bogstaveligt bide i græsset efter en afkørsel. Dette tillod Allan McNish at gå i spidsen, og han kunne aflevere bilen til makkeren Dindo Capello med 50 sekunders forspring. På grund af dieselbilens ekstra gode brændstoføkonomi var det kun nødvendigt med dette ene pitstop, så Dindo kørte mod en sikker sejr, selv om han undervejs mistede sytten sekunder af forspringet. Ti omgange før mål kom der imidlertid en fase bag Safety Car, og dermed fik alle benzinbilerne et ekstra pitstop ganske gratis. Værre endnu fik Capello på sidste omgang bag Safety Car besked fra Champion-teamet om, at han havde fået en sivepunktering og skulle i pit!
"Det kunne ikke være mere uheldigt. Ikke alene mistede vi sejren med punkteringen, den kom så sent under gulfase-perioden, at vi ikke kunne nå ud igen og bevare kontakten med de øvrige konkurrenter. Dermed mistede vi også en podieplads, så jeg er meget, meget skuffet, selv om jeg på teamets vegne er glade for sejren til Biela og Pirro," sagde Allan McNish efter løbet.
Også Frank Biela var ked af uheldet:
"Helt ærligt giver det mig ikke den store glæde at vinde på denne måde. Ud over mit uheld på første omgang tabte jeg mange placeringer efter et sammenstød med en GT-Ferrari, så søsterbilen havde fortjent at vinde i dag. Modsat må jeg give alle roser til Emanuele, som kørte flot og i det sidste kvarter efter Safety Car måtte kæmpe hårdt for at holde den lette P2-Porsche bag sig."
I den samlede stilling fører Capello og McNish dog stadig med stor margen, ligesom Audi suverænt fører teammesterskabet.
Resultat af ALMS-løbet i Utah, USA:
1 Biela/Pirro (Audi R10 TDI) 65 omg.
2 Maassen/Luhr (Porsche) + 0,318 sek.
3 Weaver/Leitzinger (Lola-AER) + 45,183 sek.
4 Capello/McNish (Audi R10 TDI) + 1:10,503 min.
5 Dyson/Smith (Lola-AER) - 1 omg.
Læs mere om: Miller Motorsports Park15/07/06 - Miller Motorsports Park - ALMS |