Inden løbet på Sturup Raceway havde man udstyret teamets BMW med en ny sekventiel gearkasse, der skulle hjælpe Jesper Sylvest til at kunne koncentrere sig mere om kørslen. Trods indkøringsproblemer var det dog ikke den nye gearkasse, der var årsagen til, at man blot fik en 17. og en 15. plads ud af indsatsen.
"Vi har lidt problemer med vores datasystem og det såkaldte tændingscut på vores gearstang, men det er ikke der, det hele ligger begravet. Der skal nok også lidt mere test og opsætning af bilen til, før vi er, hvor vi skal være," siger Jesper Sylvest.
Den største modgang, som den lange kører fra Jægerspris mødte i weekenden, lå mere på banen. Og det var ikke i løbene, men derimod i den nye shoot out-kvalifikation, som bestemmer startrækkefølgen til pre-finalen.
"Det nye system var noget skidt på denne bane, der er smal og har mange sving samtidig med, at der er mange kørere på banen," forklarer Jesper Sylvest. "Der blev kørt meget gummi af dækkene, og derfor er der ikke mange, som trækker ud til siden på deres langsomme omgange, fordi de ikke vil have kørt det smulder op i dem."
To gange blev den indledende shoot out runde afbrudt af rødt flag, og det skete vel at mærke hver gang, hvor Jesper Sylvest var på en af sine flyvende omgange. Da tidtagningen var overstået, var slutresultatet blot 21. bedste tid. Men det skulle blive værre endnu.
(Foto: Sylvest Motorsport)
"Jeg fik frataget min tid, fordi jeg havde overhalet i gul flagzone," siger Jesper Sylvest. "Jeg var på min flyvende omgang og nærmede mig så en af de andre kørere, der var på en langsom omgang. Han træk pænt ud til siden, så jeg kunne fortsætte min hurtige omgang, men desværre var der gult flag og overhalingsforbud."
Udelukkelsen betød, at Jesper Sylvest måtte starte pre-finalen bagest, men takket være en superstart og en række solide overhalinger lykkedes det ham at arbejde sig fra 26. til 17. pladsen ved det ternede flag. I finalen kæmpede han bl.a. mod rallystjernen Markko Märtin og svenskeren Pontus Mörth, og her blev det til en 15. plads og et enkelt point.
"Med den modgang, vi har haft, må det være et tilfredsstillende resultat, men ud fra det, vi havde sat næsen op efter med ombygningen af bilen, var det ikke," slår Jesper Sylvest fast. "Nu vil vi bruge sommerpausen til at få gjort bilen 100 % klar og så få testet lidt. Næste løb bliver jo på Ring Djursland, hvor jeg allerede har testet, så der må vi klart kunne få et bedre resultat."
Sylvest Motorsport Læs mere om: 11/06/06 - Sturup Raceway - Danish Touringcar Challenge - DM |