San Marinos GP - BMW preview |
Formel 1 17/04/06
|
|
Hos BMW glæder man sig til den europæiske del af sæsonen. Arbejdsbyrden bliver nu lidt lettere. Men ambitionerne rækker også til gode resultater. |
|
Hos BMW har ambitionerne i orden. Og dog, så var man alligevel forsigtige inden sæsonstarten med udmeldingerne om hvordan man forventede at det ville gå. Det ser dog ud som om at BMW ingeniørerne har taget en masse erfaring med fra Williams tiden, og fået den kombineret med Saubers arbejdsiver på fabrikken i Hinwill - trods lidt samarbejdsproblemer i starten. Og det har givet gode resultater uden at det dog endnu er prangende. Man er med længere fremme end Sauber var i sidste sæson. BMW har testet på Paul Ricard og Circuit de Catalunya siden hjemkomsten fra det australske. Ud over dæktest, har man udført test på en lang række aerodynamiske ændringer man har fundet på hjemme i München. Blandt andet har man begået en ny frontvinge, ligesom en del af designet på bagenden af bilen er ændret. Klarer BMW bilerne strabadserne på Imola? (Foto: BMW)
Nick Heidfeld udtaler dog at man ikke har ændret ret meget, og ikke ser de store forandringer, og slet ikke nok til at bringe teamets biler længere frem i feltet. Underspiller han rollen? Jacques Villeneuve ser frem til Imola med stor glæde og spænding. Det er en af de baner som han godt kan li'. Men indrømmer også at man ikke skal forvente ret mange overhalinger. Dr. Mario Theissen underspiller også lidt, men måske med god grund. Begge BMW biler kører med motorer der skal igennem deres andet GP. Det betyder at de bedste kilometer er kørt med motorerne, og da Imola har længe stræk med høj fart, så bliver motorerne belastet yderligere. Der er ligeledes en del accelerationer ud af chikaner og langsomme sving. Ydermere er Imola banen rimelig kuperet, og det trækker også søm ud af motoren. Mario Theissen er noget skeptisk i forhold til udkommet. Dons
Læs mere om: 23/04/06 - Imola - Formel 1 - FIA F1 |
|
| |