Motorsporten.dk - Dansk motorsport og international motorsport med dansk deltagelse. Nyheder, artikler, resultater og anmeldelser Motorsporten.dk
Nyheder fra dansk motorsport, og international motorsport med dansk deltagelse.
Motorsporten.dk - Dansk motorsport og international motorsport med dansk deltagelse. Nyheder, artikler, resultater og anmeldelser

Formel 1

Australiens GP - Toyota preview

Formel 1 
28/03/06 

Toyota har ikke været alt for heldige med deres deltagelse i Formel 1 i år endnu, dog var der fremgang at spore i Malaysia. Forsætter fremgangen i Australien?
 

Alle hos Toyota har været skuffet over resultaterne i denne sæson. Det der skulle være endnu et trin op ad stien, er snarere blevet til et eller to trin ned, men inden den b version kommer på banen er det måske til at leve med.

Det gav point i Malaysia og det håber teamet at kan bygge videre på i Australien. Sandsynligvis behøver man ikke at tage de samme forbehold for køling af motoren, da temperaturerne er på vej ned i Australien som nu nærmer sig efterår og vinter. Et af problemerne man har kæmpet med, er at få varme nok i dækkene. Det nytter ikke noget at selvom at asfalten er varm, så kan man ikke genere den ønskede varme med bilen. Det har samtidigt givet adskillige problemer med setuppet af bilerne. Man nærmede sig dog noget på Sepang og disse erfaringer sammenholdt med resultaterne af forrige uges test, skal give fremgang for begge biler på Albert Park banen.


Det har været op ad bakke indtil nu, vender det downunder?
(Foto: Toyota F1)

Kørerne er selvfølgelig ivrige efter at komme længere frem. Begge har været med til testarbejdet på Paul Ricard hvor fokus selvfølgelig har været at få genereret den ønskede varme ned i dækkene. Man skal dog nok ikke vente supertider fra bilerne på fredag. Pr. tradition er banen fyldt med snavs især om fredagen, men træningssessionerne på banen skal give indsigt i hvor man står.

Mike Gascoyne er meget spændt på hvordan netop fredagen forløber. Han venter dog at man vælger dæk som ligger i den blødere ende af skalaen. Både for at genere med varme, men også fordi banens sving indbyder til anvendelse af netop en compound i den ende af skalaen. Og som han udtrykker det - så må vi tage det derfra.

Dons

Læs mere om:
  • 02/04/06 - Albert Park - Formel 1 - FIA F1
  •