Weekenden startede med kun en kører til rådighed, idet Klaus Verner var til DM i MotoCross med sønnen Kevin - han kørte sig her til en fornem 6. plads i B65 mesterskabet i sin debutsæson.
David Falch var således eneste LV-Motorsport kører på banen i lørdagens to kørsler.
Han havde haft bilen med hjemme på Sjælland forud for weekendens løb, og den var blevet gået igennem fra for til agter.
David kørte i den fri træning 13. hurtigste tid, selv om han undervejs fik problemer med spærredifferentialet på sin Peugeot 307 racer.
David Falch. (Foto: Motorsporten.dk)
Til tidtagningen havde mekanikerne flyttet spærret fra Klaus' bil over i David's - og han kvitterede for indsatsen med at køre 10. hurtigste tid - og sikrede sig dermed deltagelse i Super Pole.
Hans tid var her kun 1,001 sekund fra den hurtigste kører.
Så på trods af problemerne med spærret, så sluttede lørdagen fint for LV-Motorsport.
I søndagens fri træning, forud for Super Pole'en, var så begge LV-Motorsport kørere på banen, men modsat lørdag hvor solen skinnede fra en skyfri himmel, så var det her blevet regnvejr.
David Falch og Klaus Verner viste her at teamet nu har fået fart i bilerne, samt at de forstod at udnytte dette potentiale under de svære forhold - de sluttede på henholdsvis 9. og 10. pladserne - 0,7 sekund fra de førende kørere, tiderne var her så tætte at de først 12 kørere var inden for samme sekund!
I Super Polen indrømmede David at han blev lige overivrig nok, og det kostede en udskridning i 'Big Mag' svinget - så han sluttede her på 12. pladen.
Pre Finalen:
For David gik starten godt, han snuppede straks et par pladser, men fik efter et par omgange problemer med understyring, hvilket dog ikke forhindre ham i at tage yderligere et par pladser.
Klaus der skulle starte bagerst, da han ikke havde deltaget i tidtagningen, havde rigeligt at se til med bare at undgå de øvrige konkurrenter, men også han vinder et par placeringer.
Undervejs i løbet kommer der Safety Car i brug, efter at et par biler er kørt af banen, mens feltet cirkulere bag den bliver David både overhalet og påkørt! - Og det endda helt uden at dommerne griber ind.
Da løbet gives fri igen, så er de to LV-motprsport kørere igen på fremmarch, med det resultat at David og Klaus kan køre over målstregen på 10. og 20. pladserne.
I pausen mellem de to DTC løb, konstatere teamet at David har en sive punktering, og at det sandsynligvis er årsagen til hans understyringsproblemer.
Finalen:
Igen i finalen kommer David rigtig godt afsted, men så knækker der en trækaksel, og han må humpe tilbage til pitten - her levere hans to mekanikere, Anders og Tommy, en heroisk indsats - de skifter trækakslen i løbet af den tid det tager feltet at køre halvanden omgang, så er David på banen igen!
Men De måtte sande at træerne ikke vokser ind i himlen - kort efter er han tilbage i pitten igen, nu med en motor der kun kører på 2 ud af de fire cylindre.
Klaus Verner. (Foto: Motorsporten.dk)
For Klaus går det ikke meget bedre, selv om han også får en god start, midt i løbet begynder han at få problemer med sit spærredifferentiale - hvilket betyder at han næsten ikke han få drejet raceren ind i svingene.
Fire omgange før mål er det dog slut for Klaus, da han også knækker en trækaksel.
"Det er ærgerligt at komme hjem med to nuller, men vi kunne da konstatere at vi har farten når det virker" - kan Klaus Verner konstatere - "jeg kørte omgangstider i regnvejret der matchede fabrikskørernes, og i det andet løb havde jeg et mægtigt race med Jens Møller i hans BMW, vi havde flere gode og fair dueller, men desværre holdt mekaniken ikke!"
"Det var en god weekend, med en dårlig slutning" - udtaler David Falch - "det nye setup virkede bare perfekt, og vi fik vist at vi nu har farten - nu mangler vi bare det held der også skal til!"
David Falch. (Foto: Motorsporten.dk)
Sportsdirektør Lars Vendelbo har dette syn på weekenden:
"Vi var naturligvis helt oppe og køre over David's præstation lørdag formiddag, hvor han virkelig kunne vise at det nye setup fungerede. Men generelt kørte begge vores kørere hurtige tider i løbene, Klaus kørte 4. hurtigste tid i regnvejret i det første heat - så det er naturligvis meget skuffende at vi løber ind i de mekaniske problemer, som forhindre os i at fuldføre løbene."
LV-Motorsport vil nu analysere fejlene, så man måske kan forhindre en gentagelse af de dobbelte akselbrud til DM Finalen på Jyllands-Ringen den 1. og 2. oktober. Hr. Nielsen
Læs mere om: 18/09/05 - Padborg Park - Danish Touringcar Challenge |