Sylvest Motorsport og Jesper Sylvest fortsatte de gode takter fra Ring Djursland og inkasserede yderligere 2 podium pladser.
Til fredagens frie træning havde Sylvest Motorsport valgt et nyt set-up. Teamet har ikke haft mange test-timer i år og netop den frie træning er derfor eneste mulighed for at eksperimentere. Hvilket var godt det samme for på den fugtige bane var bilen drilsk og Jesper valgte at køre på det sikre.
Desværre valgte Jesper ikke det sikre i fredagens fodbold-velgørenheds-kamp mod FC Zulu. Da DTC kollega Michael Klostermann meget uheldigt kom alvorligt til skade var Jesper straks klar til at bære fanen videre, men kun 5 minutter før tid blev også Jesper offer for den gode sags tjeneste. En tackling og et knæk i knæet sendte Jesper ud fra grønsværen. Et tjek efterfølgende morgen på Silkeborg Sygehus sagde forstrukket menisk/ledbånd, speciel bind og 14 dages absolut ro for racerbilen.
45 minutter senere sad Jesper i sin lyseblå Citroën Xsara VTS og kørte tidtagning til sjette afdeling af DTC mesterskabet. Knæet gjorde lidt ondt, men dem der kender Jesper ved godt at selv en læges diagnose om fuldstændig ro ikke kan holde ham væk fra en racerbil. Og der var fart i den lange sjællænder der længe lå på yderste mandat i Super Pole, men desværre måtte Jesper se sig slået af to konkurrenter med beskedne 0,15 sekund.
Lørdagens prefinale startede Jesper således fra 14. startposition og efter et flot løb kan Jesper til stor glæde krydse målstregen som nummer 11 generelt og nummer 3 i Privat Cuppen. I finalen fortsatte de gode takter. Efter en super start er Jesper med 5 omgange tilbage oppe som nummer 8 og 2'er i Privat Cuppen. Med en halv langsides forspring til Martin Pedersen på niendepladsen ser det lovende ud, men en periode med safetycar samler feltet og Jesper kommer nu under hårdt pres fra Martin. Uheldigvis glider Jesper i lidt oliespild fra en konkurrent og Martin kan smutte forbi og snuppe andenpladsen i Privat Cuppen, mens Jesper igen tager sig af tredjepladsen. Ærgerligt naturligvis, men set over hele dagen leverede Jesper en god solid indsats med nogle af de resultater som forårssæsonen desværre var så fattig på.
(Foto: Niels Henrik Dam / 1st shot)
I søndagens tidtagning kvalificerede Jesper sig igen som nummer 14 og dermed umiddelbart uden for den eftertragtede Super Pole. Jesper selv var dog godt tilfreds, for tiden var hans hidtil hurtigste på Jyllands-Ringen.
I løb 1 møder Jesper konkurrent Jens Møller i sving 1. Et møde der af Jens Møller er blevet betegnet som en "regulær svinestreg". En lidt kedelig udtalelse specielt set i lyset af diverse filmoptagelser der direkte viser af Jens selv er skyld i uheldet! Under alle omstændigheder en uheldig episode som begge parter vel egentlig helst havde været foruden. Jesper selv ender løbet på en generel 11 plads uden for top 3 i Privat Cuppen.
Søndagens finale blev heller ikke den store succes. Phillip Andersen ryger på tværs i sving 1 og for at undgå kollision kører Jesper henover curben. Det beskadiger bilens frontspoiler og ødelægger kølingen til motoren hvilket medfører at vandtemperatureren er 114 grader . For at undgå et eventuelt motorhavari køre Jesper i pit for at få udbedret skaderne,og formår at komme ud igen stadig på omgangshøjde med feltet , og slutter på en 15 plads.
(Foto: Niels Henrik Dam / 1st shot)
Efter weekenden havde Jesper følgende kommentar: "Efter løbet på Ring Djursland satte vi os et mål om at nå en samlet tredjeplads i Privat Cuppen. Efter denne weekend truer vi nu for alvor Jens Møller i kampen om denne. Kun 7 point skiller os og da næste løb afvikles på Padborg Park hvor vi tidligere har vist rigtig god speed er vi fortrøstningsfulde. Vi når tillige at køre en test i det sønderjyske så vi er optimalt forberedt. Vi (Sylvest Motorsport, red.) vil slutte året af med en stor pokal.
Sylvest Motorsport ser frem til igen at møde sponsorer, fans, venner og bekendte til næste afdeling af dette års DTC-mesterskab på Padborg Park i weekend 17. og 18. september 2005.
Sylvest Motorsport Læs mere om: 28/08/05 - Jyllandsringen - Danish Touringcar Challenge |