Løbet i Karlskoga viste sig at være et af de mest spændende løb som blev kørt hele året i den skandinaviske Formel Renault serie. Desværre satte bremserne en stopper for Micke Ohlsson, som ellers havde håbet på en plads på podiet.
Weekenden begyndte ellers godt for Micke, hans sidste træningstid var kun 0,2 sekund efter Steffen Møller som var hurtigst med tiden 1:03,66
"Jeg følte mig optimistisk med kvalifikationen. Jeg følte balancen i bilen var god og det gik hurtigere og hurtigere men jeg havde problemer med bremserne".
Kvalifikationen gik desværre ikke som den skulle på grund af bremserne og Micke sluttede som nummer fire på gridden . hurtigst var Steffen Møller som kørte hurtigere end banerekorden med tiden 1:03,11.
"Det føltes som om der var noget galt, men jeg var måske for selv kritisk og troede at problemet var i min kørerstil. Jeg havde i øvrigt en udskridning på min bedste omgang hvilket kostede en del tid"
Der blev ikke lavet nogen justeringer til første heat fordi Micke følte at balancen i bilen var god. Da starten gik virkede det dog som om noget var galt. Micke tabte 0,5 sekund pr. omgang og Micke kom i mål på fjerde pladsen, 10 sekunder efter vinderen Jesper Wullf Laursen.
"Efter løbet var jeg så frustreret. Det er første gang i år jeg ikke kunne følge tempoet og jeg vidste ikke hvorfor, hvilket gjorde mig mere frustreret. Det føltes som om jeg kørte med 100 kg. strafvægt.".
Teamet fandt teamet ud af hvad problemet var! Det viste sig at bremsen hang under både kvalifikationen og første heat, fordi en fjeder var for slap, og derfor slap bremserne ikke ordentlig.
Teamet fik rettet fejlen til andet heat, og det kunne mærkes med det samme. Micke var med i toppen og kæmpede om placeringer. Efter starten overhalede han David Björk hvorefter ham lå lige bag Steffen Møller og Jesper Wullf Laursen som kæmpede hårdt om førstepladsen.
"Bilen var hurtigere i søndagens race, men jeg havde derimod problemer med at følge med ud af langsiden og mine chancer for overhale Steffen var derfor få. Jeg troede derimod at Steffen og Jesper ville kører hinanden af flere gange. Det var meget tæt hele løbet igennem og forskellen var 1,5 sekund mellem de fire første chauffører efter det ternet flag, hvilket ikke sker så tit med et løb på 12 omgange i en klasse som Formel Renault. Selch
Læs mere om: Micke Ohlsson |