Red Bull: David Coulthard er snart ene om at repræsentere teamet på en sober måde. De seneste previews som teamet har udsendt, har på det groveste svinet arrangørlandet til. Det startede i Frankrig, mere moderat om englænderne, og nu er turen så kommet til det tyske. Tager vi det som det drejer sig om, fortæller teamet ingenting overhovedet. Vi må gå udfra at de ligesom alle andre arbejder på forbedringer. Det er ved at være nødvendigt. Efter at have været godt med fremme i første del af sæsonen, er der i de seneste løb bare gået lige så stille baglæns. Teamet har ikke fået points i de tre seneste GP'er. Passer de ikke på, kan BAR teamet i løbet af to til tre GP'er overhale Red Bull. Sauber: Sauber har det svært i år. Det er slet ikke gået som forventet. Men man håber at bl.a. den nye frontvinge som man anvendte på Silverstone for første gang, igen vil vise sit værd. Massa sagde efter Silverstone, at det var en klar forbedring. Teamet har testet på Jerez hvor man bl.a. testede videreudvikling af den vinge. Hvorvidt man vil bruge den samme vinge eller en af videreudviklingerne, er ikke afgjort endnu. Desuden har teamet fundet på nogle flere ting som skal gøre præstationen bedre. Man venter sig point på Hockenheim. Mange af svingene er såkaldte semihurtige sving, som Sauber bilen faktisk har det bedst med. Teamet er glad for resultatet af testen på Jerez, men vil dog ikke ud med hvilke direkte forbedringer man har fundet frem til. Kørerne har helt modsat opfattelse af banen. JV kan bedst li' den gamle, mens Massa er til den nye. Modsat de fleste andre teams, så har Willy Rampf opfattelsen af at Hockenheim er meget lig Magny-Cours, hvor flere andre henviser til Circuit Gilles Villeneuve i Canada. Hvem får ret? Jordan: Jordan går sådan og småtuller der hjemme overfor Silverstone. Nej, så nemt går det ikke. Teamet har skam skabt lidt hjemme på fabrikken. Størst fokus er der dog på kørerne. Man har netop sagt farvel til testkøreren Robert Doornbos der skal debutere for Minardi. Til gengæld har man sagt goddag til vores egen Nicolas Kiesa, i første omgang kun til det tyske GP, som fredagskører. Der arbejdes på at få tingene på plads, så Kiesa kan blive i testkørerrollen resten af året. Desuden har man som det tredje team underskrevet den "nye" Concorde aftale. BAR: BAR har noget at indhente og er gået i gang. De første points er kommet på kontoen og BAR er nu "kun" næstsidst. Men forhåbentligt venter der flere points for teamet i resten af sæsonen. Selvom BAR har skuffet fælt i denne sæson - af forskellige årsager - så håber man trods alt alligevel i teamet at man kan nå at komme i top 5. Det må være det mål der er realistisk at nå. Teamet har testet dæk og aerodynamik på Jerez i sidste uge, ligesom man har forberedt sig på kommende løb. Der er nemlig ikke mere test inden sommerpausen. Button blev toer sidste år på Hockenheim. Er det realistisk at nå det samme i år? Nej, men kan man få begge biler i pointene er man nået langt. Honda motoren har fået et ekstra pift efter at man testede visse ændringer på Jerez. Dog ikke nok til at man kan kalde det en opgradering eller ny evo. Men optimismen er tilbage i teamet, og så plejer det som regel at gå bedre. Minardi: Minardi teamet har for en gangs skyld testet. Det skete på Vallalunga banen i Italien. Det var dog kun testkøreren Chanoch Nissany der var i aktion. Nissany testede nye dele til bilen, samt noget nyt software. Efter testen var der tilfredshed i teamet. Især Nissany kunne mærke at forbedringerne gjorde en forskel. Han fortalte at det var den bedst balancerede bil han endnu har kørt i for teamet. Så arbejdet giver resultat. Men det er sikkert ikke nok som sædvanligt, men bare det at teamet kommer bedre med, er stort for teamet og deres nærmeste omgivelser. Dons
Læs mere om: 24/07/05 - Hockenheim - Formel 1 - FIA F1 |