Det forlyder fra det engelske at Jordan har sikret sig en motorleverandør til næste sæson. Der har tidligere været talt meget om, at det var Mercedes som har forpligtiget sig til at levere motorer til teamet, som skifter navn næste sæson til Midland F1. Men nu viskes der i krogene på Silverstone, at det måske ikke er Mercedes alligevel. Flere har set Jordan topfolk tale meget med Toyota folkene. Jordan anvender Toyota motorer i år, og der antydes fra det engelske at det muligvis bliver til et genvalg. Teamchef Colin Kolles vil ikke sige noget andet end at man meget snart løfter sløret for hvilken motor det bliver i næste sæson, måske endda på Silverstone. Man ville faktisk have offentliggjort det på Indianapolis, men tingenes udvikling taget i betragtning, ville man ikke alligevel. Måske på Silverstone. Jenson Button til Ferrari? Den tales der meget om på Silverstone. Jenson Button afviser ikke rygtet, men vil heller ikke bekræfte det. Rygterne siger at man er ved at købe Button ud af han forpligtigelse hos Williams, og at Barrichello til gengæld ryger ud. Barrichello har tidligere på ugen været sat i forbindelse med BAR for hvem Button kører i øjeblikket. Jenson Button: "Jeg har også hørt rygtet. Fint job. Jeg kan ikke sige noget i øjeblikket, jeg tager en dag ad gangen. Jeg kan ikke afvise det, men vil ikke udtale mig om min fremtid i øjeblikket, så jeg siger hverken ja eller nej til rygtet." Går man så hen til Bernie Ecclestone og spørger ham om rygtet, er ordene: "Det vil ikke være det værste skifte han kunne lave." Og nu hvor Ferrari lige har været nævnt, så snakkes der stadig om kvalifikationsformatet. Alle ville helst tilbage til det gamle format, den hvor der køres 12 omgange på maks. en time, og hvor den hurtigste omgang er lige med kvalifikationstiden. Ferrari direktør, Ross Brawn, mener at det desværre er for sent at ændre nu, selvom stort set alle er tilhænger af formatet. Ross Brawn: "Hvorfor er der ikke taget hånd om det noget før? Vi ønsker alle det bedste for Formel 1, men hvorfor bliver vi (alle teams, red) først spurgt nu?" Ross Brawn hentyder til at alle teams stort set er i fuld gang med designarbejdet med 2006 bilerne, og at mange teams er nået så langt, at der kan være yderst vanskeligt at finde plads til de store ændringer, som eksempelvis en decideret kvalifikationsbenzintank, som ikke nødvendigvis behøver at fylde, veje og indeholde så meget som en tank til det nuværende kvalifikationsformat. Og så blev der lørdag sat ny rekord på Silverstone. Lørdag blev kvalifikationen overværet af ikke mindre end 65.000 tilskuere. Det er 5.000 mere end den tidligere rekord, sat sidste år. Og det på trods af torsdagens terroraktioner. Men tilsyneladende frygter publikum ikke terroren mere. Det engelske GP er for længst udsolgt, så godt 100.000 tilskuere er på plads i eftermiddag, når det engelske GP køres. Dons
Læs mere om: 10/07/05 - Silverstone - Formel 1 - FIA F1 |