Motorsporten.dk - Dansk motorsport og international motorsport med dansk deltagelse. Nyheder, artikler, resultater og anmeldelser Motorsporten.dk
Nyheder fra dansk motorsport, og international motorsport med dansk deltagelse.
Motorsporten.dk - Dansk motorsport og international motorsport med dansk deltagelse. Nyheder, artikler, resultater og anmeldelser

Formel 1

Englands GP - Dæk preview

Formel 1 
06/07/05 

Silverstone er en bane som begge dækfabrikanter kender. Der foregår adskillige tests på banen året rundt, så nu er spørgsmålet hvem der er bedst forberedt.
 

Silverstone banen er kendt af alle, også dækfabrikanterne. Det er en bane hvor der testes meget, og så har flere teams denne bane som hjemmebane. Begge fabrikanter kan heller ikke undgå at vide at det engelske vejrlig kan forandre sig meget på kort tid. Det er før set og oplevet.

Bridgestone:
Bridgestone lider utvivlsomt under manglen på teams til at teste for sig. Ferrari er selvskrevne, mens Jordan kun sporadisk tester dæk - og bil. Minardi gør stort set intet væsen af sig, når det gælder test. Så med lidt god vilje kan man sige at Bridgestone kun har 1½ team til at teste deres produkter. Normalt klarer Bridgestone - og Ferrari - sig godt på Silverstone. Bridgestone regner også med at den seneste tids udvikling begynder for alvor at give resultater nu. I den seneste uge har Bridgestone sammen med Ferrari testet dæk i lange baner på Monza. Ikke kun til det engelske Grand Prix, men også til mange af de efterfølgende Grand Prixer. Bridgestone forventer at Ferrari kommer helt til tops på Silverstone, men spørgsmålet er jo hvad Michelin og deres teams finder ud af sammen. Bridgestone kommer med det sædvanlige udvalg. Dvs. to forskellige tørvejrscompounds og de respektive intermediate og deciderede regnvejrsdæk.

Michelin:
Michelin bør nyde god gavn af at have syv teams til at arbejde for sig. Især på en bane som Silverstone hvor de fleste af deres teams har base i nærheden. Sådan som Michelin har klaret sig i år, med en enkelt undtagelse, så bør de ikke være alt for nervøse. Renault og McLaren har på skift gjort det ganske forrygende. Michelin tager ikke mindre end 4 compounds tørvejrsdæk med hvor hvert team får lov at udvælge to. Pierre Dupasquier som har været meget i centrum i den senere tid, fortæller at alle de fire compounds er i den lidt hårdere del af skalaen. Desuden tager man selvfølgelig de vanlige regnvejrstyper af dæk med.

Dons

Læs mere om:
  • 10/07/05 - Silverstone - Formel 1 - FIA F1
  •