Som forberedelse til weekenden arrangement, så havde Schantz tilmeldt sig testdagene torsdag og fredag, så han kunne lære banen at kende, samt få sat bilen op til weekendens løb.
Her fik han en noget uventet ekstra udfordring - banen var ikke klar, og de svenske betonselskaber havde stängt for midsommer weekenden!
Gennem sine kontakter indefor byggebranchen, så fik Schantz skaffet den manglende beton i København, hvor DK Beton sprang hjælpende til i nødens stund. De fik hermed deres første tur over Øresundsbroen med 'beton kanonerne', og dermed var fredagens test sikret samt afviklingen af arrangementet som helhed.
I selve 'Copenhagen Racing Grand Prix' arrangementet startede Schantz med at være den 10. hurtigste kører i den fri træning lørdag formiddag, ud af de 20 kørere der stillede op til løbet på den meget udfordrende bane.
Udover den fri træning, så skulle Gr. N 2000 kørerne ud i to tidtagninger om lørdagen, og den første af dem blev kørt på en meget regnvåd og speglglat bane, her satte Schantz 12. hurtigste tid.
(Foto: Motorsporten.dk)
Til den anden træning var banen tørret op, og kørerne kunne nu virkelig give den gas igen - og gas gav Schantz den - han kørte sig her til en startposition som nummer 6.
En flot præstation, med tanke på at de første 10 kørere var inden for et sekund af poletiden!
Det siger lidt om hvor tæt kampen er i toppen af klassen.
I søndagens første heat lavede Schantz en flot start, og hen over de 10 omgange som Gr. N 2000 kørerne skulle tilbagelægge, så advancerede Schantz til 4. pladsen.
Andet heat startede Schantz fra 3. start placering, igen stod menuen på 10 omgange, og da de var tilbagelagt, så havde Schantz måtte afgive en enkelt placering, han sluttede dermed på 4. pladsen.
"Vi fandt aldrig det helt rette setup til banen, og dermed heller ikke rigtig farten på banen" - udtalte Flemming Schantz - "derud over er jeg lidt træt af mig selv, jeg kørte nok lidt for 'tøset' i det andet af løbene" - tilføjer han med et smil og slutter - "men pointene er rare nok!"
De to 4. pladser indbraget hver 20 point til mesterskabet, hvor Schantz nu indtager 7. pladsen, her hvor de første 10 afdelinger af mesterskabet er kørt.
(Foto: Motorsporten.dk)
Yokohama Cup kørerne holder nu sommerpause, næste løb i serien køres på Ring Djursland den 6. og 7. august, så der er nu god tid til at få Peugeot 206 GTI raceren gået igennem, der skal blandt andet skiftes nav og lejer på den, så den er i absolut toptrim til efterårssæsonen, hvor der skal køres yderligere 8 afdelinger i Yokohama Cup mesterskabet. Hr. Nielsen
Læs mere om: 26/06/05 - Sturup Raceway - Yokohama Cup Gr. N 1600 |