Special Saloon Car Gruppe 1 01/06/05
|
|
- på Ring Djursland Undertegnede var lige som mine "klassekammerater" fra Clio Cuppen Steffen Larsen, "Bette K" og Jesper Ternvalt også på deltagerlisten i SSC klasse 1 i den forgangne weekend. Men hvor de tre andre var "tro" mod deres Clio Cup racer, var jeg på banen med min gode gamle 205 Rallye, som jeg tidligere har kørt Club Race med. |
Der var flere formål med min deltagelse. Dels har jeg bilen til salg, og ville vise, at den er velegnet til SSC klasse 1, og dels ville vi teste, om de mange nye dele på bilen fungerede efter hensigten, altså en shake-down test.
(Foto: Motorsporten.dk)
Bilen er blevet opgraderet med en nybygget, hidsig 16V-motor fra Peugeot Sport i Slangerup, ny Leda-undervogn incl. fjedre, ny sikkerhedstank samt servostyring, som den ikke tidligere har haft. Alt viste sig heldigvis at fungere upåklageligt.
Vi gennemførte alle fire tidtagninger og alle fire løb med en knækket trykslange til servo'en som eneste mekaniske problem, så fra midt i løb 1 om lørdagen og resten af weekenden kørte vi uden servo, da det ikke lykkedes os at finde en løsning.
Men motoren hverken brugte eller tabte væsker, og bilen var i meget fin balance med det nye Leda grej. Vi kørte hele weekenden på brugte dæk, og dette sammenholdt med den manglende servo gjorde, at vi var ganske tilfredse med at kunne køre lave 57-tider, og placere os som 2 x 6'er, 1 x 8'er og 1 x 9'er i de 4 løb.
Når man samtidigt kigger på, hvilke biler vi havde foran os, nemlig DTC'ere, ex-STCC'ere og Clio'er, ja så har den lille 205'er vist bevist sit værd. Med nye dæk, en servo der virker og lidt mere bremsetryk på baghjulene kan bilen ånde en Clio i nakken!
(Foto: Motorsporten.dk)
Bilen står nu i Vejle, hvor interesserede købere kan kigge nærmere på den iflg. aftale. Den er indregistreret men pt. ikke på plader. Har aldrig haft større skader. Der medfølger 8 hjul, heraf 4 i magnesium med Michelin P2B regnslicks fra min Clio. Dertil et sæt ekstra drivaksler og bremseskiver. Motoren har kørt 500 km som tilkøring plus weekenden på Djursland, det samme gælder Leda-undervognen.
Specificeret regning fra Peugeot Sport haves. Alle tekniske specifikationer på bilen kan mailes.
Prisen er 118.000,- kr. eller bud, incl. reg. afgift.
Bilen er billig i drift, idet langt de fleste dele på den er almindeligt tilgængelige.
Kontakt mig på mobil 20 63 79 29 eller på e-mail helix@it.dk.
Jesper H. Davidsen HELIX Racing Læs mere om: 29/05/05 - Ring Djursland - Special Saloon |