Danish Touringcar Challenge 22/05/05
|
|
Tre privatteams klarede hurtige reparationer i pausen Det er ikke kun 25 af landets bedste racerkørere, som er samlet i Danish Touringcar Championship. Bilsportens superliga tæller også nogle af landets bedste mekanikere, der tillige er blandt de hurtigste af slagsen. |
Dette var der stribevis af eksempler på under weekendens Padborg Open. På DTC-Net.dk har de tidligere fortalt historien om den kanonindsats, som Sylvest Motorsports mekanikere ydede, da gearkassen på teamets blå Citroën Xsara Coupé VTS skulle genopbygges. Men det tidligere DTC Cup-vindende team var ikke det eneste, som heksede i pausen mellem pre-finalen og finalen.
To af seriens nye privatteams knoklede også for at få deres biler klar igen. I begge tilfælde lykkedes det, om end begge biler ikke nåede ud på gridden, men måtte starte løbet fra pitudkørslen.
Det ene team var LV Motorsport, hvor David Falch, Roskilde, havde kvalificeret sig til en startplacering i pre-finalen som nummer otte. Men løbet nåede ikke at blive mange hundrede meter langt, inden den sjællandske racerkører måtte parkere sin Peugeot 307 GTI med et højre forhjul, som var helt ude at kurs.
(Foto: Birger Vilén - www.euroracer.org)
Alligevel fik mekanikerne udskiftet den defekte upright, så David Falch kunne være med i finalen, hvor han endnu engang leverede én af sine opkørsler.
Med i finalen kom Michael Klostermann, Gørløse, også. Den lange Nissan Primera-kører nåede heller ikke at tilbagelægge mange meter af pre-finalen, før en trækaksel knækkede. Men selv om det var første gang, at hans mekanikere skulle udskifte den defekte del under det tidspres, der nu engang er i pausen mellem en pre-finale og en finale, så lykkedes det også for dem at få bilen klar. Læs mere om: 15/05/05 - Padborg Park - Danish Touringcar Challenge |