I den frie træning fik David kun kørt få omgange, før en utæt pakdåse med dertil hørende oliespild, satte en stopper for hans deltagelse her.
Til gengæld fik Klaus Verner meget træning, noget han ikke rigtig har haft tid til op til sæsonstarten, han sluttede med 18. hurtigste tid.
Klaus Verner. (Foto: Motorsporten.dk)
I tidtagningen stillede LV-Motorsport kun med Klaus Verner, da David havde en straf med sig fra sidste år, som udelukkede ham fra tidtagningen og pre finalen.
Klaus kørte sig her til en 19. pladsen ud af de 25 deltagende kørere i DTC klassen, og var ca. 1,7 sekund fra de førende kørere, hvilket var et halvt sekund mindre end i den fri træning.
Lørdag eftermiddag og aften blev pakdåsen på David's bil skiftet, men på grund af det sene tidspunkt, så måtte de ikke starte motoren for se om alt var som det skulle være, så søndagens warmup blev igen en skuffelse for David efter kun et par omgange, før den ny pakdåse gav op, og olien igen løb ud.
Warmup'en gik derimod flot for Klaus der her kørte 12. hurtigste tid.
Ligesom i tidtagningen, så var Klaus ene repræsentant for LV-Motorsport i pre finalen, her kørte han sig til en placering som nummer 20.
Til finalen var begge kørere med, og de ydede begge en fin indsats, som dog blev skæmmet af en kedelig fejl, baneobservatørene tog på et tidspunkt fejl af Klaus' og David's biler i forbindelse med et sammenstød med Kim Lund, her fik David lov til at tage straffen for Klaus' forseelse, og han måtte en tur gennem strafbanen.
Så efter at have startet bagerst, samt været en tur gennem strafbanen, så sluttede David alligevel løbet på 11. pladsen, og bare to pladser bag ham kom Klaus på 13. pladsen.
David Falch. (Foto: Motorsporten.dk)
"Jeg vandt et par pladser allerede i starten af finalen, men strandede bag Hartmann's Honda, hvor jeg havde lidt svært ved at finde rytmen, men fire omgange senere kom jeg forbi, og fandt ind i en god rytme, og jeg kunne overhale Kim Lund ude på det nye baneafsnit. Desværre fik jeg en straf som jeg var helt uskyldig i, hvilket forhindrede mig i at komme længere frem, men jeg fik til gengæld luft foran mig, som resulterede i at jeg kørte løbets 8. hurtigste tid" - udtaler David Falch - "Jeg er tilfreds med weekendens resultat, men mangler stadig at få bilen ind i rygraden, derfor tager vi på onsdag til Padborg Park for at teste. Men jeg er fortrøstningsfuld, der er mere i både bilen og mig."
"Det var en skæg weekend" - var Klaus Verner
's første kommentar - "vi vidste at det ville blive svært, men det var nok sværere end vi havde regnet med. Vi gjorde i weekenden gode fremskridt, og vores tider kom hele tiden tættere på konkurrenternes. I det første heat fik jeg nogle el problemer, som bevirkede at jeg ingen instrumenter og servostyring havde i nogle omgange, tilgengæld var andet heat, rigtigt godt. Jeg syntes at vi har fået en god start."
Sportsdirektør Lars Vendelbo syntes at det var en god weekend trods genvorlighederne:
"Vi fik bevist at vi har det speed der skal til for at være med i DTC feltet, og på onsdag drager vi sammen med Peugeot Sport til Padborg Park for at teste yderligere - det bliver denne gang med begge kørere."
LV-Motorsport's DTC premiere i tal:
|
David Falch:
|
Træning: |
1:27,667 |
25. plads |
|
Finale: |
1:12,939 |
11. plads |
5 point |
Placering i DTC mesterskabet nummer 14 |
Placering i DTC Cup nummer 10 |
|
Klaus Verner: |
Træning: |
1:13,413 |
18. plads |
|
Tidtagning: |
1:13,345 |
19. plads |
|
Warm up: |
1:13,494 |
12. plads |
|
Pre finale: |
1:13,434 |
20. plads |
0 point |
Finale: |
1:13,497 |
13. plads |
3 point |
Placering i DTC mesterskabet nummer 16 |
Placering i DTC Cup nummer 9 |
|
LV-Motorsport |
Placering i teammesterskab nummer 8 ud af 18 teams, med ialt 25 kørere. |
|
Hr. Nielsen
Læs mere om: 01/05/05 - Jyllandsringen - Danish Touringcar Challenge |