Dette års klassevinder og samlede toer i DASU Cuppen for Special Saloon udskiftede tidligere på sæsonen sin Renault Megane med den Nissan Primera, som Jørgen Weinreich, Hammel, havde så meget døje med.
Forud for debuten havde der da også været adskillige drillerier. Den maskine, der skulle lave de nye knastaksler, som man havde ment var bilens akilleshæl, brød pludselig sammen, og så blev bilen ikke klar til Grand Prix Danmark på FDM Jyllands-Ringen. Men ud at køre kom den på Padborg Park, hvor det blev til en bedste omgang på 1.06,460 i den frie træning, inden der opstod et nyt problem for Michael Klostermann, som måtte sidde over i tidtagningen. En pakdåse mellem motor og gearkasse var blevet utæt, og den sendte olie ud, så en udskiftning var nødvendig.
(Foto: Birger Vilén - www.euroracer.org)
Reservedelen blev fundet og monteret, og så var den gule Nissan Primera, der nu havde fået helt andre sponsorlogoer, ellers klar til opvarmningen søndag middag, hvor Michael Klostermann kørte en omgang på 1.06,773.
Pre-finalen sluttede debutanten på 22. pladsen som sidste mand i en trio, hvor Gunnar Kristensen, Klampenborg, og John Hansen, Kruså, dystede lige foran ham, og her præsterede han at reducere sin bedste omgangstid endnu mere, så den nu lød på 1.06,118, hvilket var mindre end tre sekunder langsommere end den hurtigste tid, som Jan Magnussen, England, satte.
(Foto: Birger Vilén - www.euroracer.org)
Finalen fik desværre en lidt kedelig start for Michael Klostermann, som efter det første sving røg i infight med Carsten Leveau, København, så BMW-køreren spandt rundt, mens den gule Nissan måtte en tur ind på grønsværen. Herefter var det opad bakke for debutanten, og selv om han sluttede på fjortendepladsen som sidste mand på omgangshøjde med vinderen, så var hans bedste omgangstid 1.05,647 den bedste i weekenden og over et halvt sekund bedre end John Hansen, der sluttede foran ham i løbet. Læs mere om: 19/09/04 - Padborg Park - DTC weekend |