Lørdagens første frie træning endte med at Michel Nykjær var 6. hurtigst med tiden 1:12,350, - 0,445 sekund langsommere end feltets hurtigste, som var Jan Magnussen med tiden 1:11,905.
Lørdag klokken 14 var det så sandhedens time, for her skulle kvalifikationen køres og med meget kort tid tilbage af denne session fik Michel nye dæk på Seat'en, hvorefter kørte han ud og satte hurtigste tid, som var 1:11,754, dog kun 0,040 sekund foran Jens Edman.
Der var selvsagt glæde i Seat lejren, og man kunne roligt se søndagen i møde.
(Foto: Motorsporten.dk)
Søndagens warmup sendte igen Michel Nykjær til tops med tiden 1:12,072, og på den baggrund håbede han selvsagt på at komme til at starte fra pole position.
Superpolen var spændende og Michel startede som sidste mand, men hans tid blev 1:11,805, hvilket 'kun' rakte til en 3. plads, 0,232 sekund efter Jens Edman.
Michel fik en rimelig start i pre-finale, og han holdt sin 3. plads det meste af løbet. Foran ham kæmpede Jens Edman og John Nielsen om sejren, og få omgang før løbet var færdig kørt de hinanden af banen, og det bragte Michel Nykjær i front. Den placering hold han hjem, og dermed havde han 20 værdifulde point med hjem. Michel satte tilmed ny banerekord i dette løb, med tiden 1:12,005
Finalen blev mindst lige så spændende som pre finalen. Michel havde igennem hele løbet godt fat i Casper Elgaard, men kom ikke forbi ham og endte løbet på 2. pladsen, hvilket efter omstændighederne også er acceptabelt.
Desværre viste det sig efter løbet at Michel's Seat ikke kunne holde sig indenfor støj grænsen, og derfor blev han tildelt 30 straf sekunder, og det deklasserede ham til 7. plasen.
(Foto: Motorsporten.dk)
Michel satte i øvrigt også hurtigste omgang i finalen, med tiden 1:12,327.
Til trods for skuffelsen efter straffen til Michel, så er han stadig på 5. pladsen inden de sidste to afdelinger af DTC. Michel har 113 point. Den førende mand er stadig Henrik Lundgaard med 172 point.
Alle der så Michel og Seat raceren på Jyllands-Ringen sagde at raceren kørte tæt på perfekt. Michel forklare det med at at chef mekaniker Jens Nykjær ligger søvnløs om natte for at finde punkter på bilen som kan forbedres. Herefter tilkaldes de spanske teknikere som herefter udføre ændringer, nøje overvåget af Jens Nykjær. Hertil er problemet omkring starterne også løst, således at Michel ny følger Toyota'erne i starten ..... næste mål må være at følge BMW'erne i starterne, men den nød er Jens Nykjær formodentligt allerede i gang med at knække.
Både Casper Elgaard og Michel Nykjær har anket dommen, men det er endnu ikke besluttet hvornår den endelige skrivebords afgørelse falder.
7. og næst sidste afdeling køres på Padborg Park den 19. september. Vejgaard
Læs mere om: 05/09/04 - Jyllandsringen - DTC weekend |