Det er dejligt at se så mange mennesker i teltet, det giver en god stemning og er med til at give vores daglige arbejde i teamet et løft, både i arbejdet med bilen og med at få en løbsweekend til at fungere. Vi håber at se jer igen på Padborg Park den 18. og 19. september.
Weekendens 6. afdeling af DTC 2004 blev på mange måder præget af Team Essex Invest, ikke alene fordi Casper Elgård kører et rigtig flot løb hvor han fortjent vinder finalen og så desværre bliver idømt en tidsstraf der frarøver ham den fortjente sejr. Der skal ikke være nogen tvivl om, at vi ikke føler Casper fik løn som fortjent, men reglerne er der altså for at blive overholdt, også de regler som ikke nødvendigvis har noget med bilens ydeevne at gøre. Synd for Casper og Michel, det havde vel været mere på sin plads med en bøde.
For Team ZULU Racing fik Essex også stor betydning, desværre af den negative slags.
Jørgen Weinreich blev totalt meningsløst kørt af banen af Jens Møller på tredje omgang, hvor han lå til en generel syvende plads, og en anden plads i DTC cuppen.
Jens Møller så som den eneste på hele Jyllands-Ringen et hul hvor han mente han kunne være, det ku' han ikke. Han ku' derimod smaske ind i venstre baghjul på vores Toyota og effektivt molestere hele fælgen, slå bagbroen skæv, rykke hækspoileren ca. 10 cm, krølle bagskærmen og kofangeren. Egentligt ikke overraskende når man tænker på at Jens Møller's mentor og læremester er John Nielsen, som for andet løb i træk fik "skubbet" en Toyota af banen.
John Nielsen kunne også se huller hvor de ikke var. Hvor alle andre ikke så andet end græsplæne, så John et hul på størrelse med en vognbredde. John har ret i at der var en vognbreddes plads indenom Jens Edman, men altså kun hvis man tager en meters penge af græsset på inderkredsen med i beregningen, og som det vil være de fleste bekendt foregår DTC jo på asfalten.
På bare to løb er det lykkedes tre gange for en Essex bil at køre en Toyota af banen, hvad er det I har imod Toyota hos Essex?
(Foto: Tonny Christensen)
Jens Møller, hvis du ikke ved det så er der altså nogle teams der hver dag slås for at få økonomien til at hænge sammen, og som kæmper en hård kamp hele sæsonen for at kunne deltage i dansk motorsports superliga. Det kan være fuldstændig ødelæggende for vores muligheder for at deltage hvis vi skal bruge alle pengene på at reparere bil efter hver løbsweekend.
Vil du så gerne vinde DTC Cuppen, skal du bare fortsætte som søndags på Jyllands-Ringen, for så vil der til sidst ikke være mere end tre-fire biler at køre race med. Det vil muligvis være helt fint for dig, men helt sikkert rigtig skidt for DTC. Så herfra skal lyde en opfordring til at køre ræs, uden at tage fuldstændig unødvendige chancer, og under hensyn til egne evner. En lille chance for dig kan være en stor risiko for din modstander.
For Team ZULU Racing var Danmarks Grand Prix'et sæsonens højdepunkt. Bilen var helt i top, Jørgen var godt kørende, vi havde besøg af rigtig mange sponsorer og gæster i teltet i ryttergården, vejret var rigtig dejligt og så kan man jo ikke ønske sig ret meget mere.
Lørdagens træning og tidtagning var forløbet rimeligt, dog var vi lidt skuffede over, at vi ikke nåede med i Super Pole, der manglede 3/10 af et sekund. Vi er dog ikke i tvivl om. At vi nok kan finde mellem ½ og et helt sekund når vi begynder at justere og teste forskellige undervognsopsætninger.
Vi har hidtil prioriteret at Jørgen blev så meget dus med bilen som muligt og så først begynde at finde andre opsætninger og det er noget vi forhåbentlig får tid til allerede i denne sæson, det forudsætter dog at vi ikke skal bruge tid og penge på at reparere skader på bilen.
Søndagens præfinale gik rigtig godt for Jørgen som kørte sig op fra en startplacering som nummer 15 til en sammenlagt 9. plads og en anden plads i DTC cuppen.
Igennem hele præfinalen lå Jørgen i tæt kamp med Kurt Thiim og de fik da også overhalet hinanden et par gange og i mål var Jørgen foran Kurt. Et godt racerløb for publikum med to kørere der pressede hinanden hele løbet uden at gå over stregen.
En god optakt til finalen hvor Jørgen desværre ikke fik en helt optimal start, og ud på publikums langsiden var han ikke avanceret. Ret hurtigt kom han til at ligge med Michael Carlsen og Jens Møller bag sig, desværre varede det som beskrevet ovenfor ikke ret længe inden Møller besluttede sig for, at køre os af og så var den finale slut.
Væk var muligheden for at forsvare den anden plads i DTC cuppen Jørgen lå til, med udsigt til en dejlig præmiecheck og gode point til kontoen i det samlede regnskab, i stedet for var det hjem på værkstedet til en pæn stor regning og en hel del manglende point på kontoen.
Team ZULU Racing
Michael Moring Team Chef Læs mere om: 05/09/04 - Jyllandsringen - DTC weekend |