Det er årets 5. DTC weekend, og vi er dermed lidt mere end halvvejs i mesterskabet når weekenden 2 afdelinger er kørt på Ring Djursland.
Hvordan ser chancerne så ud for Michel?
Jo, umiddelbart minder banen jo ikke om noget andet vi har i Danmark, da Ring Djursland er en meget kuperet bane. Skal sden sammenlignes med noget minder den egentligt mere om Ring Knutstorp som der blev kørt på sidste gang.
Sidste år i august kørte Michel også DTC på Ring Djursland, og her endte han på 10. pladsen i præfinalen og nummer 8 i finalen.
Det er også svært at sige om det er en bane til forhjultrækkere eller baghjulstrækkere, men Michel vurdere at finalen på Ring Djursland bliver en hård omgang for forhjulstrækkerne, da den kommer til at strække sig over 18 omgange, og derfor kan forhjulene risikere at blive en anelse for varme hen imod slutningen af løbet.
Banerekorden på Ring Djursland er 54,910 sekunder, sat af Casper Elgaard den 10. august 2003. Banen er er 1752 meter. Sidste år kørte Michel 55,157 i første tidtagning og det placerede ham på 12. pladsen, og han kom derfor ikke med i super pole.
Målet i år er selvfølgeligt at komme med i super polen, og samtidig lave en god kvalifikations omgang, der giver en god start placering til præfinalen.
Michel satser igen på en top-5 placering, og selvfølgelig helst en podieplads, men holdet kæmper med at få bilen til at trække ordentligt. Håbet er dog lysegrønt da de endnu engang har forsøgt at justere optimere motoren. Vejgaard
Læs mere om: 08/08/04 - Ring Djursland - DTC weekend |