Motorsporten.dk - Dansk motorsport og international motorsport med dansk deltagelse. Nyheder, artikler, resultater og anmeldelser Motorsporten.dk
Nyheder fra dansk motorsport, og international motorsport med dansk deltagelse.
Motorsporten.dk - Dansk motorsport og international motorsport med dansk deltagelse. Nyheder, artikler, resultater og anmeldelser

Formel 1

Tysklands GP - Set og sket - bunden

Formel 1 
28/07/04 

Selv om de store navne er at finde i top 5, så er det faktisk i bunden af feltet at der sker rokeringer blandt teamene.
 

I de seneste GP'er er det faktisk i bunden at der er sket rokeringer. De laveste rangerede teams er dem der sørger for at der sker bevægelser i tabellen. Siden McLaren rykkede i top 5 er der ikke sket noget der andet at pointene strømmer ind. I bunden rokerer de mellem pladserne fra 7 til 9. Denne gang er det Jaguar som avancerer.

Sauber - 18 points:
Sauber havde et mildest talt utilfredsstillende GP i Tyskland. Både Fisichella og Massa sluttede uden for pointene. De forbedringer som teamet havde fundet til det tyske GP, virkede vel nærmest i den modsatte retning. Felipe Massa var ikke sen til at give dækkene skylden, især det andet sæt dæk han kørte på, var han yderst utilfreds med. Fisichella havde et problem ved det ene af pitstoppene. Da man skulle skifte venstre baghjul kunne man simpelthen ikke få det af. Det blev besluttet at han skulle forsætte løbet med dette baghjul. Det kan ikke have været ret optimalt. Peter Sauber, som normalt er en ret glad mand, havde besvær med at få trukket mundvigene opad. Han var en meget skuffet mand søndag eftermiddag. Men de må klø på igen hjemme i Hinwil. Teamet har potentialet til mere end hvad man så søndag eftermiddag på Hockenheim.

Toyota - 8 points:
Toyota fik som Sauber heller ingen points trods en ny B-version af deres racer. Ikke nok med det, nu nærmer Jaguar sig lige pludseligt. Der er kun ét point forskel mellem Toyota og Jaguar inden det ungarske GP. Det startede heller ikke godt i Tyskland. Panis stallede motoren da starten skulle gå, og der måtte omstart til hvor han skulle starte bagerst. Han fik sig dog kørt godt op, og kørte undervejs en af løbets hurtigste tider. Det rakte dog ikke til points i denne omgang. da Matta udgik da der manglede 28 omgange efter en punktering. Men der er håb forude. Begge kørere var enige om at den nye bil føltes meget bedre og hurtigere end forgængeren, men der er stadig mange ting der skal rettes. Der bliver vist ikke lige meget ferie til alle nede i Köln i de kommende uger.

Jaguar - 7 points:
En sjetteplads til Mark Webber og tre points til ham og teamet. Meget velkomne points når man ser det med de grønne briller på. Mark Webber lavede en god start og kunne faktisk holde sin placering løbet igennem. Mark Webber var en af de kørere der løbet igennem var involveret i flere dueller. Heldigvis har der været flere gode og spændene dueller i de seneste GP'er. Mark Webber kæmpede fint med Sato og Trulli undervejs. Klien startede også godt, men tabte lidt terræn undervejs og sluttede på elvtepladsen. Begge kørere var yderst tilfredse med bilen som den kørte søndag eftermiddag. Alle kan dog se at der er mangler, men mon ikke Jaguar folkene nu har fundet retningen at man skal arbejde videre i. Mark Webber har scoret points i de to seneste GP'er. Det er et fremskridt for Jaguar. Nu er man foran motorkollegaerne fra Jordan, og er kun ét point efter den økonomiske stormagt fra Toyota.

Jordan - 5 points:
Ren nedtur for Jordan. Heidfeld udgik på omgang 43 og Pantano kom i mål 3 omgange efter vinderen. Heidfeld havde problemer med håndteringen af bilen. Den var meget ustabil hele vejen igennem indtil han udgik. Teamet kiggede på problemerne undervejs i løbet, men ved pitstoppene kunne man ikke gøre noget. Nye dæk gjorde faktisk det hele værre, sagde Heidfeld efter at han var trådt ud af bilen. Surt show for Jordan og tyskeren. Pantano kørte et rimeligt godt løb, men havde problemer med dækkene. Det venstre forhjul sendte ham to gange i pit på tidspunkter som absolut ikke var planlagt. Det satte ham noget tilbage om måtte derfor kæmpe mere med de nærmeste konkurrenter end han havde håbet på, for han mente at netop hans bil var bedre end længe.

Minardi - 1 point:
De to Minardi kørere har ikke verdens bedste bil at gøre godt med. Det var meget tydeligt endnu en gang. Begge kørere formåede denne gang at komme i mål, men som sædvanligt langt, langt efter vinderen. Det er der heller noget nyt i. Teamchef Paul Stoddart var tilfreds med forløbet trods et mindre problem med Brunis bil som på en af de første omgange mistede et bargeboard. Det fik man dog klaret i pittet, men det satte Bruni tilbage, han fik sig dog kørt godt ind i løbet igen, men derfra og så til at avancere, er der meget langt for Minardi bilerne i det hele taget. Men begge biler kom i mål og Paul Stoddart var tilfreds, og så er alle glade i det lille team fra Faenza.

Dons

Læs mere om:
  • 25/07/04 - Hockenheim - Formel 1
  •