Efter Le Mans var Goh-bilen atter uden Tom Kristensen, der bortset fra åbningsløbet på Monza ikke skal køre i LMES-serien. I kvalifikationen havde regn og trafik kostet Capello mulighederne for at køre gode tider, hvorfor Seiji Ara startede løbet fra fjerde position - i øvrigt efter at Pole var gået til Zytek-bile med Nicolas Minassian bag rattet.
"Løbet var lige så slemt som dét på Monza. Jeg lavede desværre først en fejl ved at ende bag en Pescarolo-bil. Jeg kunne ikke komme forbi, og vi mistede meget tid til de andre Audi'er. Så begyndte det at regne, og efter et pitstop fik jeg hentet ind på de førende biler. McNish og Kaffer stod af, hvilket kostede en omgang, og pludselig var vi med i toppen igen. Men i slutningen af løbet blev Capello ramt af en GT-bil, hvilket kostede os ti omgange i pitten. At vi alligevel kunne ende på en fjerdeplads var flot," fortæller Seiji Ara fra Tyskland.
"Det var ikke fordi jeg satsede til sidst. GT-bilen stod bare pludselig på tværs, og der var ikke noget at gøre," forklarer Dindo Capello, der skulle køre bilen over stregen. "Det var virkelig uheldigt, for jeg behøvede modsat de andre Audi'er ikke et sidste pitstop, så vi var i høj grad med i kampen om sejren, da uheldet skete. Men sådan er racing, jeg priser mig lige nu lykkelig for, at uheldet ikke skete på Le Mans!"
Også teamchef Kazumichi Goh var fortrøstningsfuld: "Hvis uheldet var sket sidste år, havde vi kunnet skifte hele bagvognen på godt tre minutter. Reglerne er ændret i år, så nu sluttede vi i stedet ti omgange efter Kaffer og McNish, der kom godt igen i det skiftende vejrlig. Med uheldet taget i betragtning kan vi kun være tilfredse med en fjerdeplads. Vi kommer igen". Læs mere om: 03/07/04 - Nürburgring - LMES |