'Mikkel' lagde eller ud i sin vante stil med at køre næsthurtigste tid i den fri træning, kun 0,104 sek. efter den hurtigste kører.
Igen i den første tidtagning kørte 'Mikkel' næsthurtigste tid, og nu var afstanden skrumpet ind til bare 0,094 sekund op til køreren foran.
Med en tidsforskel på 0,078 til den førende kører, var en placering som nummer to også en kendsgerning i den anden tidtagning.
Så det var en tilfreds 'Mikkel' der efter lørdagens kørsler kunne konstatere at den nye motorstyringsboks i hans Peugeot 106 GTI leverede den ønskede effekt, også selv om den endnu ikke er fintrimmet.
(Foto: Motorsporten.dk)
Søndagens første heat var et sandt regnvejrsløb, og her viste 'Mikkel' sig helt suveræn. Han krydsede målstregen næsten fem sekunder foran køreren på andenpladsen, efter de ti omgange på den spejlglatte bane.
I søndagens andet heat kørte 'Mikkel' sig igen i front, men en oversatsning på femte omgang kostede en tur af banen, og her satte raceren sig fast.
En trist afslutning på en ellers god weekend.
Henrik Mikkelsen øverst på podiet efter første heat, sammen med Steffen Larsen (2. pl.) og Poul Erik Jensen (3. pl.). (Foto: Motorsporten.dk)
"Det gik rigtig godt i første heat, og den bølge red jeg videre på i andet heat, men i stedet for at køre taktisk klogt, så fik jeg oversatset og kørte af banen, mere er der ikke at sige til det!" - konstaterede Henrik Mikkelsen tørt efter weekenden.
Sommerpausen skal bruges på en total gennemgang af raceren, samt optimering af den nye motorstyringsboks, kort sagt noget der ligner en hel vinters arbejde. Hr. Nielsen
Læs mere om: 20/06/04 - Padborg Park - Yokohama Cup - DASU mesterskab |