Teamet kørte 3:42,429 i går i deres Nasamax DM139 Judd imod Listerens tid på 3:43,760.
Hvorfor er det nu at NASAMAX teamet er så interessant? Jo Teamet er jo ret eksperimenterende, og de kører på Bio-Ethanol.
Motorsporten.dk's fritidsrapporter Jesper Thomsen, har netop besøgt teamet, og sendt os disse kommentarer fra NASAMAX pitten.
Onsdag startede teamet lige som de 48 andre teams på kvalifikationen og i hele første session arbejde teamet med setup og opnåede tiden 3:50,115, og det var bestemt ikke tilfredsstillende. Den dårlige tid skyldes at bilen var blevet sat op med en forkert gearing, og derfor startede teamet på en udskiftning af gearing på bilen, men det tog 1½ time at få det hele til at passe sammen.
(Foto: NasaMax)
Onsdag 2. session kæmper teamet igen med bilen. Nu passer gearingen, men så opstår der tændingsproblemer på bilen. Man opnår dog stadig tiden 3:49,779, og samtidig får man kvalificeret både Werner Lupberger og Kevin McGarrity i natkørsel. Til sidst i session finder man ud af, at det er fejl på et stik til en indsprøjtningsdyse der driller teamet, og det bliver så skiftet inden torsdags træningen.
Torsdag session 1:
Teamet er helt op på mærkerne og klar til at lave en rigtig god tid, men problemer med en leverandør, som skulle levere en styreenhed til gearskiftet forhindrede teamet i at køre denne session. Enheden kom klokken 21, og blev sat i til den sene session.
Torsdag session 2:
Nu fungerede tingene og Robbie Stirling blev også nat kvalificeret. Teamet fik her sat tiden 3:42,429 som placerede dem på en samlet 14. plads. NASAMAX er dog lidt utilfreds med deres dækleverandør DUNLOP, for dækkene slides uens. Teamet havde håbet på en startplacering som 6'er eller 7'er, så derfor er de lidt skuffede.
Optimismen fejler dog ikke noget, og de føler sig nu klar til 24 timers løbet som starter i morgen. Vejgaard
Læs mere om: 13/06/04 - Le Mans - Le Mans |