Lørdagens første træning gav Michel en bedste tid på 1:12,987, hvilket var 9. hurtigst, men kun 0,407 sekund efter den hurtigste som var Henrik Lundgaard.
Men her opstod der et lille problem for Michel, for styringen på bilen blev tung hen imod slutningen af denne session, og man troede at det var en servo pumpe der var stået af, men det viste sig senere at der var kommet sand ind ved tandstangen.
(Foto: Motorsporten.dk)
Man var nødt til at køre tidtagningen senere på dagen med den defekte styring, men der blev alligevel kørt en tid på 1:12,630, hvilket var en forbedring af træningstiden med ca. 0,3 sek., men det rakte kun til en 10. plads, 0,820 sek. efter Jens Edman, men det vigtigste var at tiden rakte til en plads i super pole.
Til sammenligning kørte Michel 1:11,893 i tidtagningen under 'Åbningsløbet', så selvom SEAT teamet kom til Jyllands-Ringen med nyrenoveret motor, kunne den altså ikke køre så stærkt som den kunne til åbningsløbet, og hvorfor?
Michel's forklaring på det er at den nyrenoverede motor ikke er justeret helt rigtigt, hvilket viser sig ved at bilen skyder kulsort røg ud af udstødningen. Men de er fortrøsningsfulde hos SEAT teamet, og satser på snart at have justeret bilen korrekt, således at de kan komme ud og teste igen.
Lørdag eftermiddag kom der en ny tandstang og servo pumpe til Jyllands-Ringen, og det blev så skiftet på SEAT'en, hvorefter den var fit for fight.
Søndag formiddag under warmup gik det helt galt med tiderne, og her forringede Michel sin tid fra gårsdagens tidtagning, og han kørte 1:13,955 hvilket var 1,529 sekund langsommere end Henrik Lundgaard. Det var ikke den bedste opvarmning til at køre ud og sætte en fantom tid i super polen.
Men Michel fik hevet sig selv op ved hårrødderne og kørte tiden 1:12,313, som rakte til en 4. plads kun 0,101 sek. efter den hurtigste som var Casper Elgaard.
(Foto: Motorsporten.dk)
Michel Nykjær endte på 9. pladsen i pre finalen, dog kun 10,063 sek. efter den sejrende Casper Elgaard. Men med pre finalens hurtigste omgang på 1:12,676, hvilket viser at der kræfter og overskud i bilen, men at det samlede DTC felt er meget stærkt.
I finalen forbedrede Michel Nykjær sig og endte på 7. pladsen, kun 8,824 sekund efter vindende Jason Watt, samtidig satte han finalens 3. hurtigste omgang med tiden 1:12,941.
Efter denne her weekend er Michel på en samlet 4. plads i DTC mesterskabet med 64 point, og han er meget godt tilfreds med den placering, men vil alligevel forsøge at forbedre den ved det kommende løb, som køres i Sverige.
Næste gang DTC feltet skal i kamp bliver den 18. juli på Ring Knutstorp ved Landskrona i Sverige. Vejgaard
Læs mere om: 06/06/04 - Jyllandsringen - DTC weekend |