Husk at holde øje med Corvetten med nummer 64, for den bliver formodentligt
bland de førende i denne klasse, hvor de to Corvette biler må betegnes som
favoritter.
De biler var nærmest knusende overlegende på Sebring i Marts, og på
testdagen var det ikke meget anderledes.
Det er specielt Barron Connor Racing og deres Ferrari 575 GTC der skuffer
fælt, med omgangstider på La Sarthe på over 4 minutter, hvorimod Corvetterne
præstede tider omkring 3:50, hvilket er fabelagtigt for en GTS racer.
Dark horse i feltet bliver Prodrive Racing og deres efterhånden aldrende
Ferrari 550 Maranello, men ta' ikke fejl af denne her bil. Den vil helt
sikkert komme med frem i GTS feltet, og jeg vil ikke blive forbavset hvis
den kommer med helt frem i feltet og driller Corvette temet.
Kigger vi på de to biler skal de køres af Rickard Rydell, Darren Turner og
Colin McRae. Den anden skal køres af Tomas Enge, Peter Kox og Alain Menu, så
begge biler er besatte med kompetente chauffører, so er gode for at klemme
det sidste ud af bilerne, også uden at presse materiellet for hårdt.
Men vi må erkende at Corvette er favorit til klasse sejren, og i lille
Dannevang håber vi selvfølgeligt at Jan Magnussen står øverst på GTS podiet.
Det to Corvetter køres i øvrigt af Ron Fellows, Johnny O'Connell og Max
Papis. Den anden køres af Oliver Gavin, Olivier Beretta og Jan Magnussen.
Det er nok sidste år at GTS feltet er så lille for flere fabrikker har vist
stor interesse for klassen, så jeg gætter på at vi næste år ser både Aston
Martin, Lamborghini, Porsche og Maseratti i dette her felt. Hertil kommer
Corvette med deres ny C6R og Ferrari får formodentligt skruet på for blusset
i deres 575, eller helt hypotetisk kunne det være at ENZO'en kom på
racerbanen.
Læs mere om: 13/06/04 - Le Mans - Le Mans |