Danish Touringcar Challenge 03/06/04
|
|
Sæsonens mest uheldige kører bobler af optimisme efter at testet sin nye bil Selv om kun en fjerdedel af årets løb er gennemført, så er der vist ingen tvivl om, hvem der ved sæsonafslutningen vil være én af kandidaterne til den uofficielle titel som årets mest uheldige kører. Den tvivlsomme ære er Jørgen Weinreich, Hammel, allerede i betragtning til, for årets to første afdelinger af Danish Touringcar Championship har været én lang ørkenvandring for ham. |
Ved premiereweekenden på FDM Jyllands-Ringen nåede han blot fire omganges træning, inden hans Nissan Primera brød sammen. Fjorten dage senere ved Padborg Park var den gal igen, og eneste mikroskopiske lyspunkt var, at han nåede at fordoble sin distance, inden havariet indtraf. Men Jørgen Weinreich er en handlingens mand. Bilen skulle udskiftes, og efter at han nu har haft lejlighed til at teste den Toyota Corolla T-Sport, han skal køre i resten af sæsonen, bobler han atter af optimisme.
Tidligere på ugen testede Jørgen Weinreich for første gang sin nye Toyota Corolla T-Sport. (Foto: Birger Vilén)
"Det kørte som et urværk, og jeg har kørt mere på én dag end hele sidste år," jubler den lille Hammel-kører. "Jeg går lidt på en lyserød sky i øjeblikket, det må jeg indrømme. Det har været en oplevelse af de store at køre Toyotaen, og vi kommer i mål i weekenden. Det er der ingen diskussion om, og det kører vi også efter. Vi vil se det ternede flag og have noget selvtillid igen. Det er en kanonbil."
Den første test i sin nye DTC-racer kørte Jørgen Weinreich på FDM Jyllands-Ringen, hvor han trods brugte dæk blev noteret for tider, der lå et sekund fra, hvad de bedste kørere i privatkørernes DTC Cup præsterede. Dette gav det moralske pust, der vil fortrænge nogle af de negative oplevelser, som køreren fra Team Zulu Racing har haft i de seneste 12 måneder af sin DTC-karriere.
"Af de ni afdelinger sidste år og to i år er jeg kun kommet i mål i to af dem. Jeg må indrømme, at jeg til sidst ikke turde trykke på startknappen, og at jeg hele tiden sad og lyttede efter lyde. Til sidst var det så frustrerende, at jeg ikke kunne koncentrere mig, og jeg turde næsten ikke træde på speederen," tilstår Jørgen Weinreich. "Så er man nødt til at smide håndklædet i ringen, men jeg var også godt klar over, at selv om jeg smed håndklædet i ringen med Nissanen, så ville jeg også fortsætte i DTC."
Team Zulu Racing overtager bilen fra det officielle importørteam, Toyota Castrol Racing, og skal selv stå for driften af den. Alligevel blvier der et vist samarbejde mellem de to teams.
"Jeg får den opbakning af Toyota, som de kan afse tid til, og det er en kanonaftale for mit vedkommende. De har hele deres eget team at passe, og får de så tid i overskud til at give mig nogle dessiner, så tager jeg imod dem med kyshånd," siger Jørgen Weinreich, der nu endelig føler, at han kan se fremad.
"Jeg forventer, at Toyotaen holder bedre end det, jeg er vant til, så jeg kan få kørt nogle flere løb. Jeg har stadig det samme mål som med Nissan, nemlig at blive mellem de tre første i privatcuppen, og det er der ikke ændret ved. Jeg er godt klar over, at jeg køretidsmæssigt og testmæssigt er bagud, så jeg må stramme mig an og tage det derfra." Læs mere om: 06/06/04 - Jyllandsringen - DTC weekend |