Sauber - 1 point: Hos Sauber var man på trods af ingen point rimeligt tilfredse. Det viste sig nemlig at Fisichella slog følgeskab med Kimi Raikkonen løbet igennem. På et tidspunkt kiksede dog for Fisichella og Raikkonen kørte forbi og sikrede sig et point for sin ottendeplads. Fisichella blev nier og Felipe Massa tier. Felipe Massa havde problemer med bilen i det sidste stint hvor hans rytme blev totalt ødelagt af bilens unoder. Hvilke unoder det var, vil han gerne have klarlagt. Han fremhæver at det kun var i det sidste stint at det var galt. Hos Sauber er man tilfreds med udviklingen siden Bahrain og satser på at det bliver endnu bedre i det næste GP i Spanien.Jaguar - 1 point: Jaguars indsats på siges at være på det jævne, grænsende til det usynlige. Mark Webber er dog lidt undskyldt i og med at bilens elektronik havde periodiske svigt, som påvirkede ydelsen i motoren. Der er lidt til teknikerne hjemme i Milton Keynes at undersøge. Christian Klien var næsten endnu mere anonym. For det første lavede han en dårlig start. Han kunne heller ikke finde fart i raceren, så i stedet for at bevæge sig frem i feltet, oplevede han det modsatte. Han begyndte at se de blå flag og skulle give plads til de bagfra kommende. Det betyder at han må ud af idealsporet og ud i skidtet, det gør ikke bilen nemmere at køre i og sinkede ham endnu mere. Begge kørere startede på pointgivende placeringer, men dumpede stille og roligt tilbage i stedet for frem. Ikke ret godt - på den igen. Toyota - 0 point: Toyota siges at have den om muligt kraftigste motor i feltet, men hvad nytter det når bilen ikke kan følge med motoren. I hvert fald virker chassiset hæmmende på motorens kræfter. Det kan være en af årsagerne til at Toyota ikke har fået points endnu. Aerodynamiske problemer kan være en anden årsag. I hvert fald må det være frustrerende og utilfredsstillende for teamledelsen og kørerne at se at det ikke bliver til ret meget mere end at gennemføre. Vel, Toyota oplevede for første gang i denne sæson at den ene af bilerne måtte udgå, men det var ikke pga. bilen, nej det var rent faktisk fejlbetjening af den efterhånden skov af knapper der er på et Formel 1 rat. Det lykkedes for da Matta at trykke to knapper ned hvor han kun skulle trykke en knap ned for at aktivere tracktion kontrollen. Det gik galt ved den første chikane hvor han kørte af banen og ikke kunne komme tilbage igen. Olivier Panis havde vel egentligt et rimeligt løb, bortset fra bilens manglende fart. Mike Gascoyne må arbejde hårdt videre med at finde forbedringer til bilen. Jordan - 0 point: Hos Jordan mener man at det har været en opmuntrende weekend på trods af at ingen af bilerne kom i mål. Fejlene var af mekanisk art så det må forbedres. Pantano udgik ret hurtigt med tab af hydraulikolie og så er det slut. Heidfeld måtte udgå med det der i første omgang anslås at være en knækket trækaksel. Begge kørere udtalte dog efter løbet at på trods af at de udgik, har de kunnet mærke kraftige forbedringer i bilerne weekenden igennem. Nu mangler de bare at kunne fuldføre og så arbejde videre derfra. Minardi - 0 point: Minardi fik for en gangs skyld Zsolt Baumgartner i mål og ikke Bruni. Bruni måtte udgå ret kort tid efter hans første pitstop med et endnu uidentificeret problem med bremserne. Baumgartner var tilfreds med bilen efter løbet, selvom det udefra så ud som om at bilen slingrede mere end den kørte ligeud. Minardi arbejder med deres begrænsede midler med en ny aerodynamisk pakke som gradvist bliver implementeret på bilen. Man udvikler på bilen om end det sker langsomt. Men hvad hjælper det når konkurrenterne i større eller mindre omfang udvikler endnu hurtigere. Minardi er og bliver agterlanterne i feltet. Men en ting må man beundre dem for. Ukueligheden er tilsyneladende uden grænser. Arbejdet forsætter trods meget begrænsede midler. Måske noget et eller flere af de andre teams godt kunne lære lidt af. Dons
Læs mere om: 25/04/04 - Imola - Formel 1 |