Undertegnede er tilbøjelig til at give en stor del kritikere af Formel 1 ret. Det er lidt kedeligt at kikke på. Det næsten mest glædelige ved San Marinos GP var næsten at Jenson Button for alvor har fået gang i BAR bilen og sluttede løbet på en rigtig flot andenplads. Ferrari - 64 points: For en gangs skyld havde Michael Schumacher ikke pole og fik først lov til at føre løbet efter første pitstoprunde. Men så var løbet stort set også kørt for hans vedkommende. De andre kom aldrig i nærheden af ham siden hen i løbet. Kedeligt. Rubens Barrichello var mindre heldig. Han fik ikke det bedste ud af starten, og lå faktisk hele løbet og kæmpede med en Williams racer og så de to Renault'er. En lidt mere aggressiv kørsel fra hans side kunne være ønskeligt, det var lidt for pænt fra hans side. Ok, banen er måske ikke den bedste at overhale på, men alligevel. 10 points til Michael Schumacher og "kun" 3 til Rubens Barrichello. Renault - 31 points: De to Renault kørere kører lige så stille rundt og samler points sammen. Det blev sammenlagt til 9 points i søndagens GP. Det har nu resulteret i at Renault er på andenpladsen i den samlede stilling for teamene. Skarpt forfulgt af Williams og BAR som i øjeblikket deler tredjepladsen. Fernando Alonso var lige ved at miste det hele ved starten da David Coulthard fik bremset lidt for sent og kørte ind bag i Alonsos bil. Men Alonso slap med skrækken og kunne forsætte. Senere var han uenig med Ralf Schumacher om hvem af de to der skulle køre inderst igennem et sving. Alonso vandt den duel. Alonso var rimeligt tilfreds med bilen - også efter de møder med DC og RS. Trulli derimod havde lidt problemer med motoren som kostede hestekræfter. Det var dog ikke værre end at han formåede at komme hjem på en fjerdeplads. Holdbarheden er ikke Renaults værste problem hvilket både Flavio Briatore og Pat Symonds fremhævede efter løbet. Williams - 27 points: Williams teamet må være tilfredse med at få begge biler i mål og begge i pointene. Montoya var ikke helt enig med hverken Michael eller Ralf Schumacher om hvem der har førsteret til at køre på asfalten. For en gangs skyld har Montoya ikke skældt ud over Ralf - endnu da, men lod sine frustrationer gå ud over storebror Michael. Efter de to episoder var det som om at gassen gik lidt af den iltre colombianer, men kørte dog en sikker tredjeplads hjem. Men nogen stor trussel for Button og Michael Schumacher blev han aldrig. Ralf Schumacher havde sit at slås med. Først den lille kontrovers med Montoya, og siden havde han et lille møde med Alonso. En situation der til forveksling lignede en tilsvarende situation i Bahrains GP med Takuma Sato. Det kostede et par placeringer så lillebror Ralf måtte nøjes med syvendepladsen. Williams folkene var efter løbet rimeligt tilfredse, begge biler kom i mål i pointene. BAR - 27 points: Først en fremragende kvalifikation efterfulgt af en flot andenplads af Jenson Button. Dermed sikrede han sig sin og teamets bedste placering nogensinde. Jenson Button førte løbet indtil første pitstop hvor Ferrari mekanikerne fik bragt Michael Schumacher på førstepladsen, en placering som han ikke gav fra sig. Takuma Sato var mindre heldig. Han fik problemer med gearkassen allerede i de første omgange og måtte til sidst udgå. Der var ingen tvivl om hvad der skete med motoren. I teamet var alle da også jublende lykkelig, måske lige med undtagelse af Sato og Hondas motordirektør. Nu er BAR a point med Williams, noget ikke ret mange kunne forestille sig da sæsonen startede. Måske lige med undtagelse af BAR folket. McLaren - 5 points: McLaren fik igen et enkelt point. Og for første gang i denne sæson, fuldførte Kimi Raikkonen et løb og fik et enkelt point i belønning. Det endda på trods af at han måtte starte bagerst sammen med Fisichella. David Coulthard havde lidt problemer med at finde bremsepunktet ved et par lejligheder. Først ramlede han ind i Alonso og måtte have skiftet frontvingen, og kort tid efter var der lidt problemer ved en af chikanerne på banen. Teamet prøvede at redde situationen lidt for ham ved at ændre strategi for løbet men tættere på toppen end én tolvteplads kom han ikke. Der går mange rygter om McLaren pt. Et par af dem siger at der kommer en stærkt revideret bil i juli, mens andre siger at der kommer en ny evo af motoren også i juli måned. Er disse rygter sande, må det være en tiltrængt forbedring som kørerne kun kan glæde sig til. Stærkt af Raikkonen at komme på ottendepladsen på en bane der er svær at overhale på. Dons
Læs mere om: 25/04/04 - Imola - Formel 1 |