Hidtil havde finansmanden Lars-Christian Brask ladet sin bekendt Carsten Leveau, København, bruge Team Brask-navnet, men efter at den danske bankmand havde droslet sine internationale raceraktiviteter med unge talenter kraftigt ned, stod der pludselig Team Brask International som anmelder på den Peugeot 307 GTI, som Thorkild Thyrring, England, kørte i 2003.
Peugeot Sport Engineering - den tekniske del af Peugeot Statoil Motorsport - havde bygget bilen, og selv om man også stod for serviceringen af bilen, indgik Team Brask International ikke i Peugeots officielle fabriks set-up. Bilen holdt i sit eget telt i depotet og havde egne mekanikere, men alligevel skete der en høj grad af vidensoverførsel - præcist som det var tilfældet med Team Sturup Raceway og Team Peugeot DTC Køge, som Peugeot Sport Engineering også gav teknisk support til.
Dette grundlag burde have ført til topresultater for Thorkild Thyrring, der samtidig havde budgettet i orden. Han høstede velfortjent ros for at hente Avis ind som ny sponsor, ikke blot i DTC-regi, men også i dansk bilsport. Desværre virkede det ikke som om, at udlejningsgiganten havde fortalt sin chauffør, at We Try Harder var virksomhedens slogan. Kun glimtvis var Thorkild Thyrring oppe i top 10, og når det skete, var det f.eks. ved Ring Djursland, hvor han i sine Nissan-dage var fast mand i top 3, eller i en fri træning, hvor tiden alligevel ikke talte til noget.
Megen af Thorkild Thyrrings tid blev i stedet brugt på at forklare om den røde Peugeots tekniske problemer, som angiveligt lå under motorhjelmen. Her kunne offentligheden ikke se dem, og det kunne teknikerne fra Peugeot Sport Engineering f.eks. heller ikke, da de havde motoren i bænk, hvor den havde flere hestekræfter end Magnussens og Watts.
Ofte blev bilen enten parkeret eller slet ikke kørt frem på startstregen, og den røde Peugeot 307 GTI endte med kun at tilbagelægge flere kilometer på racerbanen end den Toyota Corolla og den Nissan Primera, som henholdsvis Carsten Mikkelsen, London, og Jørgen Weinreich, Hammel, kørte. Slutfacit blev en 24. plads for køreren, der end ikke formåede at matche de individuelle placeringer, han året forinden havde kørt hjem i en forældet Peugeot 306 GTI. Der var i sandhed tale om en skuffende sæson for Team Brask International.
Korte facts om 2003-sæsonen:
Teamresultat: Nr. 16
Kørerresultater: Thorkild Thyrring nr. 24
Bedste resultater i finaler: En trettendeplads (Thorkild Thyrring)
Bedste resultater i pre-finaler: En femtendeplads (Thorkild Thyrring) Læs mere om: Lars-Christian BraskTeam Brask |