2. time
#3 John Nielsen udbygger føringen af løbet her i starten af anden time, da begge Statoil Peugeoter kører i pit kort efter hinanden omkring et-timemærket. Først er #2 Jens Møller i pit til dagens andet stop og overlader rattet til Martin Pedersen, der genoptager forfølgelsen fra tiendepladsen. #1 Jens Edman er næste tophold i pit. Ronnie Bremer overtager forpligtelserne i sin første start for teamet i år fra tolvtepladsen. Begge hold har forholdsvis korte stop.
#31 Birkelev/Bonnerup's Saxo overtager for en stund andenpladsen, til holdets første stop på omgang 51. Utroligt nok vender holdet tilbage på 10. pladsen, blot 35 sekunder efter og et stop mindre end #1 Ronnie Bremer!
Citroënholdets stop gør det kortvarigt til en DTC top-3. #John Nielsen fører med 3 omgange til #21 Bjarne Kragelund og yderligere 25 sekunder foran #4 Peter Halvorsen på tredjepladsen. #20 Lars Vendelbo fører klasse D, på den samlede fjerdeplads og er i gang med at indhente #4 Halvorsen. På omgang 53 er Vendelbo helt oppe i bagen på BMW'en og omgangen efter er han forbi.
#4 Peter Halvorsen fortsætter med at tabe tid og placeringer frem til holdets andet stop på omgang 61. På dette tidspunkt er det lykkedes #28 Bruno Rasmussen og #2 Martin Pedersen at komme forbi, da Halvorsen kører i pit efter knap 1 time og 19 minutter. Årsagen til tabet findes i en flækket udstødning. Stoppet varer næsten dobbelt så lang tid som minimum og Jens Winther må genoptage løbet fra 17. pladsen, 9 omgange efter den førende #3 Casper Elgaard.
#3 John Nielsen kører i pit efter sit dobbelt-stint, på omgang 62, med en fire omganges føring over #20 Lars Vendelbo. Kørerskiftet til Casper Elgaard bringer føringen ned på 50 sekunder.
På tredjepladsen sker der ting. #28 Bruno Rasmussen bliver indhentet af Statoil-tvillingerne. #2 Martin Pedersen er tættest på, men #1 Ronnie Bremer kører hurtigst af de tre. Begge Peugeoter kommer forbi, men kører i pit kort efter.
#2 skifter til Jesper Sylvest på omgang 67, mens Jan Magnussen vender tilbage i #1 på omgang 73. Her, omkring 1 time 40 minutter-mærket fører er Peugeoterne adskilt af knapt et halvt minut - og #41 Per Poulsen, der er tilbage i Renault Meganen. #1 Jan Magnussen kommer hurtigt forbi og sammen med #2 Jesper Sylvest begynder jagten på #20 Lars Vendelbo på andenpladsen. Alle tre biler er Peugeot 307, den forreste i Gruppe N-trim, mens forfølgerne kører i DTC-biler. #20 har et stop mod #1 og #2, der har tre tidligere stop.
Afgørelsen kommer da #20 kører i pit på omgang 79. Stoppet koster samtidig føringen i klasse D til #41 Per Poulsen, der nu fører med 17 sekunder. Det er dog ikke gjort med det. Fire omgange senere er #20 tilbage i pitten for at eksekvere endnu én af de obligatoriske seks stop.
Ved to-timermærket mangler den førende #3 på banen. Casper Elgaard er steget ud ved pitstoppet for at gøre plads til HKH Prins Joachim. Holdets føring er stadig 2 omgange foran #2 Jesper Sylvest og #1 Jan Magnussen. Afstanden mellem Peugeoterne er nede på 12 sekunder, mens #41 Per Poulsen er fire omgange fra den generelle føring, men er tilsvarende fire omgange foran næste deltager i klasse D, #31 Kurt Bonnerup/Dan Birkelev, der samlet er otter. Dette hold har imidlertid fået tildelt et ekstra stop, da deres andet stop var under seks minutter. #20 Lars Vendelbo og #10 Allan Bjerregaard/Michael Skipper/Jens Kristoffersen er treer og firer, nier og tier generelt, da anden time udløber.
På trods af udstødningsproblemer er #4 Jens Winther oppe på femtepladsen 3 omgange efter #41. #28 er foran #4, indtil bilejer Allan Jørgensen kører i pit til holdets tredje stop ved 2-timermærket. Allerede ved forrige stop er der tegn på motorproblemer for Lotus-holdet. Da bilen satte i gang, var det i en sky af vanddamp.
Takket være to perfekt timede pitstop, er #26 Henrik Olesen/Per Uhrenfeldt/Thomas Jensen på ottendepladsen.
Løbets hurtigste omgang køres af nykåret Socko Super Cup-mester #11 Michael Outzen, Ferrari 348 GT, i denne time. Fra omgangstider omkring 1:08-09 sænker han gradvis tiderne til normen er 1:05-06. På omgang 80 sætter han så tiden 1:04,976 - et halvt sekund hurtigere end #1 Jan Magnussen kører! Det er et spørgsmål om ikke Outzens indsats i dette ene løb, har gjort mere reklame for ham en en hel sæson i Super Cuppen. Desværre har dette hold også indkasseret et ekstra stop, men her ved slutningen af 2 timer er den øjeblikkelige placering tolvtepladsen, 10 omgange efter.
Resultatet efter 2 timer
|
pos. | # | kørerhold | kl. | vogn | omg. | tid |
|
1. | 3 | John Nielsen/HKH Prins Joakim/Casper Elgaard | C | BMW 320 | 94 | 1:56:48.723 |
2. | 2 | Jens Møller/Martin Pedersen/Jesper Sylvest | C | Peugeot 307 | 92 | 2:00:36.044 |
3. | 1 | Jan Magnussen/Jens Edman/Ronnie Bremer | C | Peugeot 307 | 92 | 2:00:48.740 |
|
4. | 41 | Per Poulsen/Peter Rasmussen | D | Renault Megane | 90 | 2:00:10.133 |
5. | 4 | Peter Halvorsen/Jens Winther | C | BMW 320 | 87 | 2:00:45.997 |
6. | 28 | Jan Kalmar/Allan Jørgensen/Bruno Rasmussen | C | Lotus Sport 2,0 | 86 | 1:59:47.464 |
|
7. | 26 | Henrik Olesen/Per Uhrenfeldt/(Jimmy Juelshøj)/Thomas Jensen | C | Austin Mini Cooper | 86 | 2:00:17.262 |
8. | 31 | Kurt Bonnerup/Dan Birkelev | D | Citroën Saxo VTS | 86 | 2:00:32.482 |
9. | 20 | David Falch/Klaus Verner/Lars Vendelbo | D | Peugeot 307 | 86 | 2:00:50.047 |
|
10. | 10 | Allan Bjerregård/Michael Skipper/Jens Kristoffersen | D | Ford Puma | 85 | 2:00:29.429 |
11. | 36 | Flemming Schantz/Jesper Carlsen | D | Peugeot 206 GTI | 85 | 2:00:30.021 |
12. | 11 | Peter Andersen/Michael Outzen | C | Ferrari 348 GT | 84 | 1:59:01.635 |
|
13. | 27 | Eddi Andersen/Karsten Jerichau/Peter Dann Jørgensen | D | Peugeot 307 | 84 | 1:59:23.638 |
14. | 25 | Marco Schumann/Brian Mikkelsen/Klaus Ellmies | D | Citroën Saxo VTS | 84 | 2:00:31.419 |
15. | 42 | Morten R.Jensen/Erik Christensen/Kent Bo Steffensen | D | Renault Megane | 84 | 2:00:32.144 |
|
16. | 22 | Tom Rørvig Jensen/Anders Mortensen/Poul Erik Jensen | D | VW Golf 16 V | 82 | 2:00:10.802 |
17. | 15 | Søren B.Mortensen/Henning Andersen/Jørgen Vendelbo | D | Peugeot 206 | 82 | 2:00:21.742 |
18. | 16 | Thomas Jensen/Peter Dyrelund | C | Honda Civic | 81 | 1:59:57.142 |
|
19. | 19 | Erik Byrgesen/Martin Skovgaard/Lars Skovgaard | D | Opel Astra 2.0 | 80 | 2:00:56.285 |
20. | 89 | Peter Clausen/Hans Elnegaard/Steffen Larsen | C | Peugeot 106 GTI | 79 | 1:59:25.159 |
21. | 47 | Ejnar Rosenhøj/Kenneth Peters | D | Toyota Corolla GTI | 78 | 2:00:13.202 |
|
22. | 88 | Steen Sander Madsen/Michael Klessner | C | Ford Sierra XR4i | 77 | 2:00:36.516 |
23. | 18 | Hans Hartmann Petersen/Ronnie Andersen/Kenneth Persson | D | Citroën Saxo | 77 | 2:00:47.188 |
24. | 51 | Henrik Thomsen/Michael Petersen | D | Peugeot 106 | 76 | 1:58:37.838 |
|
25. | 76 | Niels Davidsen/Anders L. Larsen/Ivan Saaby Hansen | C | Honda Civic | 75 | 1:55:39.019 |
26. | 60 | Morten Steen Heide/Lars Aachmann/Kim Jensen | D | Mazda MX-3 | 73 | 1:56:09.924 |
27. | 46 | Svend Erik Iversen/Kent Iversen/Jørgen Olsen | D | Peugeot 206 | 59 | 2:00:06.771 |
|
28. | 21 | Jørgen Weinreich/Bjarne Kragelund | C | Nissan Primera | 55 | 1:14:10.611 |
29. | 23 | Werner Wounlund/Dennis Wounlund | D | Citroën Saxo VTS | 51 | 1:55:44.467 |
30. | 87 | Jens Enemark/John Hansen/Henrik Jansen | C | BMW M3 | 45 | 0:58:49.160 |
|
31. | 5 | Tom Pedersen/Robert Schlünssen | C | BMW 320 | 36 | 0:47:08.744 |
32. | 129 | Andreas Kjærgaard/Jan Heiselberg/Herluf Jensen | D | Citroën Saxo VTS | 21 | 0:27:51.527 |
33. | 14 | Jens Hansen/Niels Carl Nielsen | C | BMW 325i | 18 | 0:21:26.561 |
|
34. | 45 | Jakob Borum/Ole Luton | C | Honda Civic VTI | 10 | 0:11:59.162 |
|
#3 har været mådeholdende med pitstoppene de første 2 timer og opbygget en føring på 5 omgange før Casper Elgaard kører i pit kort før 2-timemærket. Peugeot Statoil-holdene har allerede afholdt 3 af 6 stop. Prins Joachim venter på sin tur i #3 - kommer han ud på førstepladsen? Opløbet er tæt!
Jesper O. Hansen Læs mere om: 05/10/03 - Padborg Park - 4-timer |