Racerbilerne fra bilsportens superliga er nemlig ikke bygget til langdistanceløb, men derimod til de sprintlignende pre-finaler og finaler, som udgør en DTC-afdeling. Første offer var den "unge" Essex-BMW med talenterne Tom Pedersen, Christiansfeld, og Robert Schlünssen, Tyskland, som sidstnævnte måtte parkere på 37. omgange med defekt transmission, efter at bilen havde vist tilstrækkelig fart til at være en reel kandidat til en top 3-placering.
(Foto: DTC-net.dk) |
Næste offer var den sort-gule Nissan Primera, som også havde blandet sig i topkampen, hvor Bjarne Kragelund, Silkeborg, efter en time og ni minutter lå på andenpladsen. Men blot fem minutter senere knækkede en olieslange, og midtjyden måtte parkere den rygende japaner ved kanten af banen.
Heller ikke de fire overlevende biler fra Danish Touringcar Championship slap uskadte gennem løbet. På den BMW, som Peter Halvorsen, Egå, og Jens Winther jr., Roskilde, delte, måtte man bl.a. skifte en flækket udstødning, men også den anden bil fra Team Essex Invest viste sig at have tekniske problemer.
"Jeg ligger med John Nielsen på det tidspunkt, og det virker faktisk som om, at han leger lidt med mig, for vi overhaler hinanden flere gange," fortæller Jens Møller, Ikast, der på et tidspunkt kæmpede med den rød-hvide BMW. "Bagefter fortalte han mig så, at han havde mistet femte gear, og at det var derfor, at han ikke kunne trække op ad langsiden, hvor jeg gik forbi."
Også de to 307ere fra Peugeot Statoil Motorsport udviklede tekniske skavanker. Et udrykkerleje på startnummer 2 betød, at trioen Jens Møller, Jesper Sylvest, Jægerspris, og Martin Pedersen, Køge, til sidst måtte skubbes i gang efter pitstops, mens vinderbilen med Jens Edman, Sverige, Ronnie Bremer og Jan Magnussen, begge England, måtte køre den sidste del af løbet uden brug af andet gearet. Læs mere om: 05/10/03 - Padborg Park - 4-timer |